zonnebrandcreme
-
Ik doe mijn profielwerkstuk over zonnebrandcreme. Hier hoort ook een praktisch gedeelte bij.
De hoofdvraag van mijn pws is: Wat is de werking van een zonnebrandcrème?
Hierbij heb ik als proef in mijn hoofd om te kijken hoeveel UV-straling verschillende zonnebrandcremes met dezelfde factor tegehouden.Het probleem is dat ik een beetje vast loop. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken en uit zou kunnen voeren. Kan iemand mij helpen met het verzinnen van een goede proef? En zijn er misschien mogelijkheden op de universiteit?
groetjes,
Silvia
-
Hallo Silvia,
Helaas zijn er geen mogelijkheden om experimenten met zonnebrand te doen op de universiteit. Wij bieden voor scheikunde momenteel twee proeven aan: biodiesel en de brandstof cel.
Goede proefjes die je wellicht thuis kan doen vind je misschien op de volgende site: Verwijzing proefje zonnebrand 1
of:
verwijzing proefje zonnebrand 2Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag! Veel succes!
Sara -
hoi,
Bedankt voor het navragen. Ik heb alleen een vraag. We willen een proef doen met zonnebrandcrème en een spectrometer. Daarvoor hebben we een plaats gevonden waar dat kan. We willen van de zonnebrandcrèmes een absorptiespectrum maken. Nu ben ik erachter gekomen dat we de zonnebrandcrèmes moeten verdunnen. Nu vraag ik mij af hoe kom erachter wat voor stof ik moet gebruiken voor het oplossen? Kan je mij daarmee helpen.
Verder heb ik nog een vraag wij gaan binnenkort dus die proef uitvoeren. Heb je misschien tips om daar goed voorbereid te komen? Zodat we voor zo min mogelijk verassingen komen tijdens onze proef?
alvast bedankt!
met vriendelijke groet,
Silvia.
-
Volgens mij kan je zonnebrandcreme gewoon oplossen in water.
Ik heb verder niet echt tips voor jullie experiment, ik verwacht geen complicaties! Welke proeven gaan jullie nu doen?
Groet,
Sara