Aerogel
-
Er is een klein probleempje, als ik haar mail dan krijg ik steeds een email terug dat het niet is aangekomen bij haar. Dit gebeurt bij de emails: A.M.J.L.Bouchard@TUDelft.nl en ad@wbmt.tudelft.nl
Kan jij haar wel emails versturen??
MVG,
AkshayPS: Als je haar wel kan bereiken, dit is mijn email adres: akshayr@casema.nl
en dit is de mail die ik haar wilde verzenden:Dear Andreanne Bouchard,
I'm Akshay Ramkisoensing and I want to ask you some questions about a supercritical dryer and Silica Aerogel. If you are wondering how I got your email; I posted my questions on a forum where they referred me to you.
I'm writing a paper on how to make Silica Aerogel for my last year at high school. And for my paper I actually have to make Silica Aerogel. As this involves a supercritical dryer, I contacted the TU, which gave me your emailaddress. Besides the fact that I need a supercritical dryer, I also wanted to ask you whether you could help me with the preperations ( the 'Recipe') to make Silica Aerogel. On Aerogel.org I got a lot of information and I have already made a kind of recipe, but there are some parts I find hard to actually know what to do. I also have to order some things as we don't have every element at our school, so I also need to know in what proportions I need to buy all the ingredients.
So my question is whether I can meet you to discuss some things and maybe you could help me with the chemistry and some other difficult things. I look forward hearing from you soon (, as I am in a bit of a hurry due to a shortage of time)
Yours sincerely,
Akshay Ramkisoensing
PS: I'm preparing to make 3 kinds of aerogel:
1 with the normal TEOS Recipe
1 with a lower density than the previous one (by adding more solvent)
1 hydrofobic one
All of them have to be supercritically dried with CO2 fluid
Here are some sites I thought to be very usefull:
site 1 for the supercrital drying part, site 2 for the recipe of the first two and site 3 for the recipe of the last one. -
Beste Akshay,
Je hebt een hele keurige mail opgesteld en ik zou 'm graag doorsturen, maar ik merk dat je gelijk hebt: het adres geeft geen respons. Het was mijn fout; dit is een zeer gedateerd project. De begeleider van haar heb ik wel op kunnen sporen, ik stuur je zijn e-mail adres en telefoonnummer even in een PM! Dan kan je snel contact met hem opnemen!
Excuses voor de fout!
-
Beste Berend,
Ik heb die Professor nu al bijna een week geleden gemaild, maar heb nog steeds geen reactie. Ik wil misschien een gesprek met hem regelen tijdens PWS Startdag komende donderdag, maar dan moet hij wel reageren. Zou je even kunnen kijken of z'n email nog klopt of dat er iets anders mis is?
MVG,
Akshay -
Beste Akshay,
Ik zal morgen even langs zijn kantoor lopen. Je hoort morgen meer van me!
-
Beste Berend,
Ik was een beetje op het internet aan het kijken naar flexibele aerogel en ik ben er toen achtergekomen dat ze al worden gebruikt voor kleding van brandweermannen. Dus dat is geen optie meer. Ik heb wel een ander idee, namelijk: Kan Aerogel een autoglasraam vervangen?
Denk je dat dit een goede onderzoek kan opleveren?MVG,
Akshay -
Beste berend,
Helaas moet ik je alsnog vragen of je voor mij die supercritical dryer kan regelen. Ik heb 'm ook nodig voor het maken van flexibele silica aerogels. Ik ga 'm namelijk precies maken zoals in deze paper beschreven staat: research.
Dus zou je alsnog kunnen kijken of je die supercritical dryer can regelen?MVG,
Akshay -
Beste Akshay,
Dat lijkt mij een heel goed idee! Dan kan je ook de stevigheid en broos-heid (als dat überhaupt een woord is) erin verwerken!
-
Beste Berend,
Heb je nog andere suggesties, want dat autoraam gaat ook niet werken.
Hoe zou ik een stukje aerogel kunnen gebruiken????MVG,
Akshayps: Ik moet snel iets verzinnen en het echt gaan maken want ik heb tot de kerst om het pws af te hebben
-
-
Beste Akshay,
Waarom werkt het autoraam niet? Als de conclusie van jouw onderzoek is dat het geen goede toepassing is, is dat opzich ook een nuttig resultaat! Maar ik heb nog wel een idee voor je: het isoleren van sensoren in toepassingen met een hoge temperatuur. Bijvoorbeeld sensoren in de binnenkant van een raketmotor o.i.d. .
Kan je daar wat mee?
-
Beste Berend,
Ik ben redelijk ver met het maken van mijn silica aerogel en aangezien ik geen supercritical dryer kon krijgen duurt het nu nog iets langer voordat ik het af heb. Maar ik heb voor mijn onderzoek naar de hydrofobiciteit van de gemaakte gels een microscoop nodig, waarmee, als ik 1 druppel water op een aerogel leg, de hoogte en de breedte van die druppel kan meten. Dus ik moet niet naar beneden kijken met de microscoop, maar horizontaal. Kan je dit voor mij regelen?
MVG,
Akshay -
Beste Berend,
Wij zijn dit jaar begonnen met een pws over aerogels en wij moeten nu dus ook een aerogel maken.
Weet U hoe dat is afgegaan met Akshay want wij zouden dit graag willen doen omdat wij geen superkritsch droger hebben. WIj hebben ook een proces gevonden zonder superkritisch drogenMVG,
Guo-xun
-
Beste Akshay,
Ik kan je helaas geen toegang geven tot een apparaat dat de Water Contact Angle kan meten, maar hier staat een simpelere truc om dit te doen: truc. Dit zal ook nauwkeurig genoeg zijn voor jou toepassing.
Verder zal ik je de artikelen in een PM sturen.
Mvg,
Berend -
Beste Guo-xun,
Volgens mij is het PWS van Akshay zeer geslaagd geweest. Mocht je meer info willen hebben, is het misschien handig om hem even een PM te sturen! Hebben jullie de bestanden al bekeken die hierboven staan?