Pws over Wasmiddel/Vaatwasblokjes
-
Hallo!
Ik ben van plan om mijn profielwerkstuk over , die zo vaak in de reclame voorkomende , Wasmiddel/Vaatwasblokjes te doen.
Ik wil graag onderzoeken waarom er vernieuwde van deze komen , terwijl ze bij elke zeggen dat deze de beste is.
Het onderwerp is wel leuk en origineel , maar er moet natuurlijk ook een goed uitvoerbaar practicum bij.
Heeft er iemand misschien een idee om een practicum hierover te doen??Alvast Bedankt!
-
Goedemiddag,
Inderdaad een leuk onderwerp! Er zijn een heleboel proefjes die je zou kunnen doen, je kan bijvoorbeeld kijken of je zelf een verschil kunt ontdekken tussen 'oud' en 'nieuw' wasmiddel (zowel in chemische samenstelling en/of in was werking). Wat leuk kan zijn, maar niet zo scheikundig, is om een marktonderzoek te doen en kijken wat klanten van de verschillende producten vinden.
Wat ik zelf wel interessant vind, is om te kijken of wassen bij 30 graden wel werkt. Bacteriologisch zou je zeggen dat bacteriën gemakkelijk 30 graden overleven. Je was ruikt dan wel schoon, maar is het dan schoon? Iets anders is om te kijken naar de milieu impact van de wasmiddelen waar je minder van nodig hebt. Is het water dan ook minder vervuild na afloop?
Ik hoop dat je zo wat meer inspiratie hebt voor een leuk practicum. Als je nog tips nodig hebt, reageer dan gerust op dit bericht!
Succes,
Sara -
Heey Sara!
Hartstikke bedankt voor je tips!
Ik ga met mijn partner morgen gelijk alles bespreken , als ik eventuele vragen tegenkom e.d. dan hoor je het van me!
Dank je wel!
Franklin