Praktische opdracht Revalidatie
-
Voor mijn profielwerkstuk moet ik een praktische opdracht uitvoeren, met betrekking tot het verbeteren van het revalidatieproces. Maar een praktische opdracht is hierbij erg moeilijk te bedenken.
Heeft er iemand tips?
Ik heb contact opgenomen met verschillende revalidatiecentra maar die willen/kunnen niet meewerken. -
Hee Noor,
Ja ik heb hoofd en deelvragen, mijn hoofdvraag is: Hoe kun je het revalidatieproces verbeteren?
En verschillende deelvragen slaan op het revalidatieproces, wat het is en van dat soort dingen en wat ik eigenlijk voor mijn praktisch onderzoek wilde doen was onderzoeken hoe de revalidanten en de hulpverleners het revalidatieproces ervaren. Zodat ik vanuit daar ook wat verbeterpunten op kon stellen, bij ons op school is een enquete voldoende, mits het bij genoeg mensen is uitgevoerd en dat is erg lastig, omdat revalidatiecentra er niet aan mee kunnen/willen werken en ik geen idee heb hoe ik anders in contact kom met revalidanten en behandelaars.Iets ontwerpen is ook goed idee, maar het lijkt me wel erg lastig en het is niet echt de richting die ik op wil met mijn studie.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes, Inge
-
Hee Inge,
Heb je je hoofdvraag al geformuleerd? Deelvragen? Of ben je daar ook nog naar op zoek? Je zou iets kunnen ontwerpen en dat laten testen bij ouderen in een bejaarden tehuis. Of een ander hulpmiddel bouwen dat invloed heeft op spierversterking. Bij sommige middelbare scholen blijkt een onderzoek, als in een enquete, genoeg te zijn misschien kun je dat doen. Als je een klein beetje richting kiest, is het makkelijker daar een opdracht bij te zoeken. Ik zal nog eens rondvragen voor je bij enkele studenten Industrieel Ontwerpen, zij krijgen hier beter les in dan ik. Laat maar weten hoe je projectje lukt!
Groetjes,
Noor -
Hee Inge,
Hoe lukt het met je onderzoek? Heb je al mensen gevonden waarbij je een enquete kunt afnemen? Als revalidatiecentra niet lukken, zou je het ook via verschillende fysiotherapeuten kunnen proberen. Zij zijn immers ook bezig met revalidatie. Denk hierbij ook aan sportbegeleiders etcetera.
En ja, als het ontwerpen niet echt binnen je studie/school-richting past, moet je dat ook maar achterwege laten. Focues je vooral op je enquete dan!
Succes!
Groetjes,
Noor