zelf gedestilleerde drank tegenover drank uit de winkel
-
Goedendag,
Graag wil ik u de volgende vraag / verzoek voorleggen. Wij, Floris Verhees en ondergetekende, willen voor ons profielwerkstuk VWO drank destilleren en vervolgens deze onderzoeken.
Wij willen erachter komen of in zelf gedestilleerde drank, in dit geval wodka, andere stoffen voorkomen dan in een van de meest verkochte wodka's uit de slijterij.
Doel is te achterhalen of zelf gedestilleerde drank schadelijker is dan drank uit de slijterij.Wij willen de zelfgemaakte drank zowel kwalitatief als kwantitatief gaan onderzoeken. Hierdoor kunnen we vergelijken welke stoffen er in de drank voorkomen en in welke mate dit voorkomt. Zelf dachten we aan gas-liquidchromatografie als onderzoekmethode.
Om dit succesvol te doen willen wij u vragen of dit bij de Technische Universiteit van Delft kan, omdat op onze school de apparatuur voor deze analyse niet goed en precies genoeg is. Heeft de Technische Universiteit Delft beschikking over dit soort apparatuur en zouden wij langs mogen komen voor ons onderzoek?
Alvast dank voor uw medewerking,
Thomas Szabados
-
Beste Thomas en Floris,
Ik zal eens vragen of dit mogelijk is op de TU. Ik denk dat we de apparatuur wel hebben, maar ik weet niet of ze het goed vinden dat scholieren hier een proefje mee doen. Ik adviseer daarom ook zeker om het bij andere universiteiten ook te vragen.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Thomas en Floris,
Helaas is het niet mogelijk om jullie proefje op de TU te doen. Ik weet wel dat ze bij de universiteit Leiden ook zo'n apparaat hebben. Misschien kunnen jullie het daar wel doen.
Als jullie verder nog vragen hebben hoor ik het graag.Groetjes,
Tirsa -
Hartelijk bedankt, we gaan dan verder kijken.
Ontzettend bedankt voor de moeite.
En mocht er een vraag zijn bericht ik u graag.Met vriendelijke groet,
Thomas Szabados