PWS Windmolen
-
Hallo allemaal,
Wij zijn Wouter Versteegh en Tiis van der Werf en wij zitten op het Stedelijk Gymnasium in Leiden.
Voor ons profielwerkstuk onderzoeken wij wat de effecten zijn van verschillende wieken op het vermogen dat de windmolen oplevert. Zo onderzoeken wij bijvoorbeeld de breedte, de massa, de hoek van de wiek ten opzichte van de draaikop en dergelijke.Om deze verschillen te meten hebben wij een constante windbron nodig, omdat je dan pas goede conclusies kan trekken. En wij vroegen ons dus af, of er een windtunnel beschikbaar is op de TU Delft die wij kunnen gebruiken. Is dat mogelijk of moeten we daarvoor aan bepaalde voorwaarden doen?
De molen is ongeveer een meter hoog en de diameter is een halve meter.Hartelijk dank voor het lezen en wij kijken uit naar uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Wouter Versteegh en Tiis van der Werf
-
Hallo Wouter,
bedankt voor je reactie! heb jij al een antwoord van de baas van de windtunnels?groet
Wouter Versteegh en Tiis van der Werf -
Hallo mannen,
Ik heb voor jullie de baas van de windtunnels gemaild. Ik hoop volgende week voor jullie antwoord te hebben. Mocht het niet lukken kun je altijd nog kijken naar een experiment in de buitenlucht, waarbij je ook de windsnelheid meet met een anemometer.
Jullie horen van me!
Grt. Wouter
-
Hallo Joost,
Geen probleem, het heeft niet al te grote haast.
Zou heel gaaf zijn als het lukt.Wouter Versteegh en Tiis van der Werf
-
Beste Wouter en Tiis,
Wouter is op het moment op vakantie dus het zal helaas iets langer duren voordat jullie antwoord krijgen. Eind deze maand zal hij weer terug zijn en jullie waarschijnlijk meer kunnen laten weten over de windtunnel!
Groetjes,
Joost -
Beste Tom,
Leuk onderwerp! Helaas hebben wij hier geen standaard proefje voor. Wellicht dat je onder deze zoekresultaten op dit forum iets vindt. Hoe zit je onderzoek verder in elkaar? Hoofdvraag, deelvragen?
Grt. Wouter
-
Hallo,
Mijn naam is Tom Langendoen en zit op het Mearlant te Brielle 5 havo.
Wij moeten voor school een profielwerkstuk maken en mijn bijbehorende onderwerp is windturbine.
Ik moet daarbij een proefje uitvoeren en mijn vraag is, kan ik bij jullie een proefje uitvoeren wat het verband is tussen de windkracht en de opgewekte energie.met vriendelijke groet, T. Langendoen
-
Ha mannen,
Helaas slecht nieuws. De windtunnels zijn niet beschikbaar voor jullie onderzoek. Hebben jullie intussen al over een alternatief nagedacht?
Grt. Wouter