Met magneet carbon scheiden
-
Beste,
Ik doe mijn pws over hockeysticks. Op dit moment worden hockeysticks nog niet gerecycled doordat het simpelweg te moeilijk is om de stoffen uit elkaar te halen. Nu zag ik laatst dat iemand van de TU een onderzoek had gedaan over het scheiden van plastic dmv een magneet. Ik vroeg me af of dit ook mogelijk is bij hockeysticks. Door deze bijvoorbeeld in stukjes te hakken en dan langs die magneet te laten gaan en scheiden op carbonpercentage. Kun jij me verder helpen?
M. vr. gr., Maartje Janszen
-
Beste @MaartjeJanszen,
Sorry voor het late antwoord. Zou jij mij een bron kunnen sturen van dit onderzoek?
Dan kan ik eens even kijken waar het allemaal over gaat en of het inderdaad toegepast zou kunnen worden voor bijvoorbeeld hockeysticks.Groetjes,
Thom
-
-
Beste @MaartjeJanszen,
Sorry voor m’n late reactie, ik wil je laten weten dat ik er mee bezig ben! Morgen kom ik bij je terug.
Groetjes,
Thom
-
Beste @MaartjeJanszen,
Een erg cool onderzoek! Mocht dit toepasbaar worden, waarom niet voor hockeysticks.
Maar nu denk ik wel dat dit voor een PWS iets te lastig gaat worden. Heb je zelf al nagedacht over de spullen die je hiervoor nodig zou hebben? Of is je plan niet om dit te testen, maar om vooral uit te zoeken of dit mogelijk zou kunnen zijn?
Graag hoor ik van je.Groetjes,
Thom