Synthese paracetamol
-
Den Haag, 10-10-2017
Geachte Meneer / Mevrouw,
Wij, Mert Fincan en Thimo de Winter, doen ons profielwerkstuk over pijnstillers. Wij zitten op het Lyceum Ypenburg te Den Haag in klas 6 VWO. Wij willen paracetamol gaan maken, maar dit is niet mogelijk bij ons op school. Wij hebben gehoord dat het mogelijk is om bij u in het lab te werken. Is het mogelijk om een afspraak te maken voor de synthese en analyse van paracetamol?
Voor de synthese hebben we nodig:
4-Aminofenol (2 gram)
Azijnzuuranhydride (2.34 gram)
Demiwater( 58ml)
Voor de analyse willen we graag:
Het smeltpunt bepalen
Dunnelaagchromatografie toepassen
Een infraroodspectrum maken
Is het wellicht mogelijk om een massaspectrum te maken?
Mert Fincan en Thimo de Winter
-
@Mert21
Heey Mert en Thimo,Het is niet mogelijk om een individuele proef hier te doen in Delft. Hier hebben wij niet de capaciteiten voor.
Weet je zeker dat het niet gaat lukken om paracetamol te maken op school. Ik heb een standaard voorschrift voor aspirine die heel veel leerlingen op school zelf maken. Misschien kan ik jullie dit voorschrift sturen en zou dit wel mogelijk zijn op school?
Laat het maar weten dan kan ik het jullie mailen.
Groetjes,
Sanne -
Hoi Sanne,
Het is niet mogelijk om bij ons op school paracetamol te maken. We zouden het erg fijn vinden als je het recept van aspirine naar ons zou kunnen mailen.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Thimo en Mert
-
@Mert21
Hij is verzonden!!Succes
-
Ik zou ook graag zelf paracetamol willen maken. Is het mogelijk dat ik ook het voorschrift zou kunnen krijgen?
Met vriendelijke groet,
Anouk -
Ik heb hier geen voorschrift voor. Ik heb wel twee filmpjes gevonden die je wellicht kunnen helpen:
Succes!
-
Oke heel erg bedankt!
-
Sanne Nielsen
Hoi Sanne,Wij doen ons profielwerkstuk over pijnstillers, en willen graag ook zelf pijnstillers maken en deze vergelijken met 'echte' pijnstillers. Wij zagen dat u een standaard voorschrift heeft voor aspirine, en zouden deze graag krijgen als dat mogelijk is.
Alvast bedankt,
Lieke Jansen
-
@lieke123
Ik heb hem naar je @soml.nl mailadres gestuurd. Klopt dit? -
Hoi Sanne,
Ik hou mijn pws over pijnstillers en ik wil heel graag zelf aspirine maken, kunt u een voorschrift voor aspirine via de mail naar mij sturen?met vriendelijke groet Dilara
-
@dilaraya
Hij staat in je inbox! -
Sanne Nielsen Hoi Sanne, ik hou mijn profielwerkstuk over pijnstillers en een onderdeel hiervan is het zelf bereiden van aspirine en paracetamol. Zou u mij een mailtje kunnen sturen met daarin het voorschrift voor het maken van aspirine. Met vriendelijke groet, Jamaal
-
@jamaal-t Je hebt hem in je mail. Succes ermee!
-
Hallo Sanne, wij doen ons profielwerkstuk over paracetemol en aspirine. Zou u het voorschrift van deze 2 kunnen sturen?
-
@profielws-18-sk
Ik heb een voorschrift voor aspirine naar jullie mail gestuurd. Voor paracetamol hebben wij geen voorschrift. -
Hoi, ik doe mijn pws over aspirine en ben van plan om aspirine te maken. Zou je het voorschrift kunnen mailen?
Groetjes Joy -
@Joyvoorberg
Hallo Joy,Als het goed is heb je hem binnen!
-
Sanne Nielsen
Hi Sanne, mijn PWS gaat ook over pijnstillers, zou je mij het voorschrift voor aspirinekunnen sturen ?
Alvast bedankt,
Groetjes, Hendrickje -
@Hendrickje
Hij staat in je mailbox! -
Hoii, zou iemand ons het voorschrift kunnen sturen over het maken van aspirine?