-
Hallo!
Ons pws gaat over elektromagnetische zweeftreinen en daarbij gaan we onderzoeken wat de ideale afstand tussen de spoelen is voor de ideale snelheid van de trein. Is er een mogelijkheid dat we zoiets bij jullie kunnen onderzoeken, want bij ons op school is dit niet mogelijk.
We hopen op een snelle reactie.
Met vriendelijke groet,
Tim EIjkhout
-
Beste @TimEijkhout,
Hoe willen jullie dit precies onderzoeken? Willen jullie dit doen door middel van een theorie onderzoek of door middel van een experiment? Als jullie dit met een experiment zouden willen doen, hoe zouden jullie dat aan willen pakken?
Ik hoor graag van jullie.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
We willen de afstand tussen de spoelen variëren en dan kijken met welke afstand de trein het snelste gaat. Dit willen wij in de vorm van een experiment doen. Als dit niet kan willen wij het het ook wel met een theorie onderzoek doen. Hebben jullie bij het science centre de benodigde materialen liggen om dit te onderzoeken?
Met vriendelijke groet,
Tim Eijkhout
-
Beste @TimEijkhout,
Wij hebben op het science center niet de benodigde materialen voor zo een dergelijke proef. Ik zie dat je je ook hebt aangemeld voor de workshop supergeleiding, hier kan je met een magneet treintje aan de slag op basis van supergeleiding en niet spoelen.
Ik weet niet hoe ver jullie nu met het PWS zijn, maar in principe zou je dan ook om kunnen schakelen naar de toepassingen van supergeleiders in transport. Gezien je op de workshop erg veel informatie krijgt over supergeleiding en daarbij gelijk een proef kan doen!Groetjes,
Thom