Technisch product maken voor dansers
-
Hey @Emily
Het klinkt alsof jullie al goed bezig zijn! Ik ben als enige van het team nog niet op vakantie maar als Informatica student weet ik zelf niet tot in hoe ver wij jullie met je product kunnen begeleiden. Op 22 Augustus is het gehele team weer aanwezig en zal Midas of Thom je beter verder kunnen helpen verwacht ik. Als je een e-mail adres achterlaat of dit forum in de gaten houdt zal je rond die datum nog meer van ons horen, want ik weet zeker dat we jullie op een manier kunnen helpen.
Je hoort nog van ons,
Jip -
Hee Thirza en Emily,
Wat een leuk idee! Wij helpen altijd graag scholieren. Echter moeten we wel eerst weten wat jullie willen bouwen voordat ik kan beloven dat we je kunnen helpen. We denken graag met je mee!
Groetjes,
MIdas
-
Hallo
Wat fijn dat jullie ons zouden willen helpen.
Zodra we meer informatie hebben over wat het product gaat worden zullen we dat doorgeven.Groetjes,
Thirza en Emily -
-
Hallo,
Na een enquete die we gehouden hebben onder dansers hebben we gekozen voor een product waarmee je de enkel kan versterken en zo de stabiliteit kan verbeteren.
We zijn nu bezig met het verder bestuderen van anatomie van de enkel.Groetjes,
Thirza en Emily -
Hee @Emily ,
Klinkt leuk!
-
Goedemorgen @Midas-Becker ,
Wij zijn de afgelopen tijd bezig geweest met het maken van verschillende ontwerpen en zijn uitgekomen bij één ontwerp van een product dat de stabiliteit van de enkel kan verbeteren. (zie foto in bijlage):
Het is een soort ronde buis voor om de enkel met daarin een metalen balletje met een gewicht van ongeveer 1,0-1,5 kg. Wanneer een danser de stabiliteit van de enkel traint met dit product om de enkel zal het balletje rond rollen in de buis.
Door het gewicht van het balletje zal dit telkens een kracht naar een andere kant geven, waardoor de stabiliteit verstoord wordt. De danser zal dan harder moeten werken om stabiel te blijven staan, de spieren moeten harder worden aangespannen en de coördinatie moet snel zijn. Zo worden de spieren dus harder getraind aan beide kanten van de enkel, en wordt de coördinatie getraind.
Met dit product kan een danser dus alle andere oefeningen doen om de enkel te trainen maar dan effectiever.We zijn dus redelijk ver met het ontwerp, al vroegen we ons nog wel af of jullie suggesties hebben voor de materialen die we kunnen gebruiken.
Daarnaast vroegen we ons natuurlijk af of jullie denken dat dit een werkend product gaat zijn, of dat er nog wijzigingen moet komen om te zorgen dat het balletje krachtig genoeg is en in beweging blijft.We horen graag van jullie!
Met vriendelijke groet,
Thirza en Emily
-
Hee @Emily ,
Wat een gaaf onderwerp! Ik ben benieuwd wat jullie willen maken. Ik kan echter pas beloven dat we jullie kunnen helpen als ik weet wat jullie willen maken.
Succes met het onderzoek!Groetjes,
Midas -
Dag Midas,
In het bovenstaande bericht van ons hebben we uitgelegd wat we willen maken: een ronde buis voor om de enkel met daarin een metalen balletje met een gewicht van ongeveer 1,0-1,5 kg. Nu van ons de vraag welk materiaal hiervoor geschikt zou zijn, denkend aan het feit dat het om de enkel (huid) moet komen te zetten, én of jullie willen helpen dit product te maken.
Groeten,
Thirza en Emily -
Hee @Emily ,
Excuses, ik had per ongeluk het eerste bericht weer gelezen in plaats van de laatste. Producten maken is altijd lastiger dan het lijkt. Jullie hebben een hele mooie tekening gemaakt. Weten jullie al van welk materiaal de buis wordt? En hoe jullie een buis gaan maken? Ik neem aan dat jullie het metalen balletje gaan kopen?
Ik ben overigens wel benieuwd hoe het ontwerp werkt. Hebben jullie het al getest? Ik ben zelf geen dans expert maar met 1,5 kilo aan m'n benen dansen lijkt me niet echt fijn.
Kortom, waar kan ik jullie bij helpen? Hoe willen jullie de buis maken?
Groetjes,
Midas -
@Midas-Becker
Wij hebben inmiddels contact gezocht met een IO studente, die ons verder heeft geholpen en helpt.
Maar alsnog bedankt voor je reacties en kritische vragen.
Groeten,
Thirza en Emily -
Fijn dat jullie er iets aan hebben gehad! Ik wens jullie veel succes met de rest van jullie product!
Groetjes,
Midas