Waterproof mascara
-
Hoi,
Een klasgenootje en ik doen ons pws over waterproof make-up en dan specifiek over mascara.
Onze hoofdvraag is: wat maakt waterproof mascara waterproof?
Onze deelvragen tot nu toe zijn:- Wat is de definitie van waterproof?
- Wat is het verschil in ingrediënten tussen waterproof en non waterproof mascara en wat voor invloed heeft dit op het product?
- Hoeveel water kan waterproof make-up verdragen in vergelijking tot non waterproof mascara?
- Hoe wordt waterproof mascara gemaakt?
- Hoe wordt non waterproof mascara gemaakt?
- Hoe zit de huid in elkaar?
- Is er een verschil in waterproof bij verschillende merken
Wij vroegen ons af of jullie nog tips voor ons hebben en of jullie nog een idee voor een proefje weten. We willen sowieso proefjes met water doen.
Dankjewel!
Groetjes, Tessa en Sterre
-
@sterreluna
Hoi meiden!!Jullie deelvragen zien er goed uit. Jullie hebben genoeg vragen voor een uitgebreid onderzoek. Ik denk dat jullie het makkelijkst kunnen inspringen met een proef door zelf mascara te maken. De meest basic manier hoe dit wordt gedaan is door houtskool en vaseline te combineren. Het is wellicht leuk om te spelen met verhoudingen en ingrediënten om hier te testen wat werkt voor het waterproof zijn. Jullie kunnen misschien ook heel goed gaan spelen met de soorten vetten die worden gebruikt. Het verschil tussen vloeibaar of vast op kamertemperatuur. Ik kan me voorstellen dat mascara op basis van olijfolie makkelijker af te halen is dan bijenwas (vast op kamertemperatuur).
Als jullie nog vragen hebben hoor ik ze graag.
Groetjes,
Sanne