Zelfrijdende auto
-
Beste PWS begeleiders,
Ik ga mijn PWS houden over zelfrijdende auto's. Ik heb gelezen dat jullie hier op dit moment ook onderzoek naar doen (https://www.tudelft.nl/kennisvalorisatie/onderzoek/organisatie/thematische-samenwerking/onderzoeksinstituten/tu-delft-transport-institute/onderzoeksthemas/geautomatiseerd-rijden/).
Ik zit nu nog in de oriënterende fase van mijn onderzoek maar als ik eenmaal wat verder ben zou ik graag een keer willen zien op welke manier jullie hier mee bezig zijn (hoe zorgen jullie er voor dat een zelfrijdende auto netjes afstand houdt, gebruiken jullie andere technieken dan andere bedrijven zoals Bosch, Google en Tesla, etc.)
Ik ben erg benieuwd of jullie mij hierbij kunnen helpen en of ik een keer jullie onderzoek in het echt zou kunnen bekijken.
Alvast bedankt,
Joost -
Hee @joostkoopman ,
Wat een gaaf onderwerp! Laat maar weten wanneer we je kunnen helpen dan zal ik kijken wat we voor je kunnen doen!
Groetjes,
Midas -
Dag Midas,
Bedankt voor je hulp. Is het mogelijk dat ik in de week van 6 november een keer langs kom en dat iemand die met jullie project over zelfrijdende auto's bezig is mij hier meer over vertelt? Ik ben erg geïnteresseerd en ik denk dat zo'n kleine rondleiding mij erg zou helpen bij het schrijven van mijn profielwerkstuk.
Verder zijn mijn mogelijke deelvragen:
Hoe werken zelfrijdende auto’s?
Wat is de directe invloed op onze samenleving bij intensief gebruik van zelfrijdende auto’s?
Wanneer is de zelfrijdende auto beschikbaar voor de normale burger?
Wat zijn de voordelen van een zelfrijdende auto?
Wat zijn de nadelen van een zelfrijdende auto?
Welke ethische dillema’s komen er bij zelfrijdende auto’s kijken?
Hoe ver zijn de ontwikkelingen van zelfrijdende auto’s op dit moment?
Hoe ver zijn Nederlandse universiteiten op dit moment met zelfrijdende auto’s?Met als overkoepelende hoofdvraag:
Wat wordt de rol van de zelfrijdende auto in onze samenleving in de komende vijf jaar?Heb jij verder misschien nog tips voor of kritiek op mijn hoofdvraag en/of deelvragen, en is een kleine rondleiding mogelijk?
Ik hoor het graag,
Joost -
Hee @joostkoopman ,
Helaas ben ik zelf op reis in die week. Ik weet niet of er echt een specifiek onderzoek op de TU Delft uitgevoerd wordt over zelfrijdende auto's. TNO doet wel veel onderzoek, je kunt TNO ook een mailtje sturen. Heb je zelf al onderzoek gedaan naar al deze vragen? De meeste zijn gewoon makkelijk op internet te vinden.
groetjes,
MIdas -
Beste Midas,
Op het tablat, PWS middag, heb ik gezien dat jij op donderdag 26 oktober een middag aanwezig bent. Wij doen ook ons PWS over zelfrijdende auto's en zouden dan graag langs willen komen om te kijken naar de innovaties van de TU delft op dit gebied. Wij kijken uit naar je antwoord,
Met vriendelijke groet,
Mark van Rossum (5Hc)
Jochem van Weelde (5Ha)Kalsbeek College locatie Schilderspark, Woerden.
Edit:
Helaas kunnen wij ons niet aanmelden via het tablat PWS middag, omdat hij steeds zegt dat we ons moeten aanmelden terwijl we dan al aangemeld zijn. We krijgen het formulier niet te zien. Zouden we ons op een andere manier kunnen aanmelden of is er een oplossing voor dit probleem? -
hee @Mark-van-Rossum ,
Helaas gaat het allemaal niet zo makkelijk. Ik moet dan eerst kijken of er onderzoek gedaan wordt naar zelfrijdende auto's, dan moet ik kijken wie het onderzoek doet, daarna contact zoeken met deze drukke hoogleraren om te hopen dat jullie precies dan kunnen en mogen langskomen. Wat zouden jullie graag willen zien? Waar hebben jullie hulp bij nodig?
Groetjes,
midas