draadloos opladen
-
Hoi!
Wij zijn twee scholieren uit Alkmaar en wij onderzoeken voor ons profielwerkstuk draadloos opladen.
We hebben al wat rondgekeken op internet, maar we konden alleen maar een heel basale uitleg van de werking van verschillende oplaadmogelijkheden. Hebben jullie misschien tips o.i.d. voor ons waar we meer informatie zouden kunnen vinden? Alvast bedankt!
groetjes,
Jasper en Sander -
@jasperbax2000 PS: weten jullie misschien ook een leuk proefje wat we zouden kunnen doen?
-
Beste @jasperbax2000,
Cool onderwerp! Ik raad jullie aan bij het zoeken van bronnen/informatie om gebruik te maken van de wetenschappelijke variant van google: scholar.google.com
Ook raad ik je aan om je zoektermen in het Engels te formuleren, de ervaring leert dat googlen met Engelse zoektermen betere en meer resultaten oplevert. Waar het Engels misschien te lastig wordt, kan je bijvoorbeeld google translate gebruiken.Je proef is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt onderzoeken (afhankelijk van je hoofdvraag dus). Stel je voor je wilt een lampje draadloos laten branden dan zou je dit kunnen doen:
Stel je voor je wilt je eigen telefoon draadloos opladen zou je dit kunnen doen: https://www.youtube.com/watch?v=3bRbIMTf5TA
https://lifehacker.com/make-your-own-wireless-phone-charging-pad-out-of-almost-1709482879
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen brengen. Mocht je nog vragen hebben of nieuwe vragen krijgen tijdens je PWS, wees niet bang om het forum te raadplegen!Groetjes,
Thom
-
Hoi Thom,
Nog bedankt voor je antwoord! Wij hadden ons enige tijd geleden al aangemeld voor de PWS-middag aanstaande donderdag 12 oktober, en nu hadden hadden wij bedacht dat het leuk zou zijn om daar een proefje te doen. we zaten te denken aan het Heinrich Hertz experiment. Is dit misschien mogelijk? Wij zouden dat heel tof vinden.
groetjes,
Jasper en Sander -
Beste @jasperbax2000,
Ik heb je een bericht gestuurd op je telefoon! Zou jij hiernaar kunnen kijken en mij snel kunnen beantwoorden?
Groetjes,
Thom