onherkenbare potentie van co2
-
Beste lezer,
Mijn partner en ik zitten in vwo 6, en het is tijd voor ons om aan onze pws te beginnen. Ons onderwerp is: De onherkenbare potentie van CO2
Ons hoofdvraag: Wat voor een positieve dingen kunnen we allemaal doen met de overmatige CO2 uitstoot van tegenwoordig om deze te verminderen?
Het is vanzelfsprekend dat we ons profielwerkstuk voor het vak scheikunde doen. We vroegen ons af of er op het TU Delft onderzoek wordt gedaan naar dit onderwerp. Zo ja, zouden we meer informatie daarover kunnen verkrijgen?
Alvast bedankt voor de moeite. We hopen nog van u te horen.Groetjes,
Orson Wester en Ali Bagheri (Libanon Lyceum Rotterdam VWO 6 -
Beste Scholier,
Ik ben de aankomende dagen afwezig. Ik zal begin volgende week een antwoord op je vraag hebben.
Alvast bedankt voor het begrip.
Groetjes,
Sanne -
@110886
Heey jongens,Op de TU Delft wordt veel verschillend onderzoek gedaan naar dit onderwerp. Een grote toepassing die zij doen heet carbon capturing. De essentie van dit is het opvangen van CO2 uit de lucht en deze omzetten tot een molecuul die nuttig kan worden gebruikt. Sommige van deze stoffen worden weer gebruikt voor verbranding waarnaar de CO2 weer vrijkomt in de lucht. Het wordt dan een soort recycle cyclus.
Er is veel over carbon capturing te vinden op internet. Veel wetenschappelijke artikelen zijn te vinden op Google Scholar. Dit is een speciale zoekmachine van Google die alleen maar tussen wetenschappelijke artikelen zoekt.
Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne we waarderen je reactie hierover. Het heeft ons enorm geholpen.