Pws (Neutronen)moderator
-
In mijn PWSonderzoek wil ik kijken naar de werking van koolwaterstoffen als moderator.
Koolwaterstoffen zijn vaak gesuggereerd als moderator, maar nooit echt toegepast. Als ik met mijn (nu nog beperkte) kennis van moderators kijk naar koolwaterstoffen hebben ze veel goede eigenschappen, op sommige vlakken ongeveer dezelfde als licht water, dat wel als moderator wordt toegepast.
Ik wil proberen een reactie te modelleren -in het echt proberen lijkt me niet een heel goed idee- en onderzoeken of er een verband is tussen de grootte van de koolwaterstoffen en de werking als moderator.Zoals ik al eerder zei is mijn kennis nog beperkt, en die wil ik graag uitbreiden. Omdat ik weinig bronnen kon vinden is mijn vraag aan U of U informatie heeft die ik kan gebruiken, bijvoorbeeld een collegedictaat over nucleaire reacties, neutronenfysica, of iets dergelijks.
-
Beste @Pyter,
Hartstikke interessant en cool onderwerp. Ik heb je vraag gezien en ben er mee bezig.
Ik heb namelijk zelf geen boek of dictaat in mn kast liggen, dus ga ik even op onderzoek uit. Wat je ook kan doen, is kijken op www.scholar.google.com. Dit is de "wetenschappelijke versie" van google.
Ik ga zoeken naar bronnen, maar als jij iets vindt, laat het me weten.Groet,
Thom