Beste structuur voor gebouwen in aardbevingsgebieden
-
Pauline Janssen Hallo Pauline, we zijn druk bezig met ons pws maar voor het praktische deel hebben we nog wat vragen. We weten niet zeker met wat voor soort materiaal we onze modellen moeten bouwen, omdat we niet weten wat de sterkte zal zijn van de aardbevingssimulator. Welke materialen en verbindingen raad je ons aan om onze modellen te bouwen?
Groet, Matthijs en Yannick
-
Haa Matthijs en Yannick!
De aardbevingssimulator die wij hebben is nog in de maak, en is naar verwachting in Januari af. Wij kunnen hier helaas geen uitsluitsel over geven, dus reken er niet op dat jullie je proefje zeker weten bij ons kunnen uitvoeren. Mocht hij op af zijn voor jullie PWS deadline, dan kunnen jullie natuurlijk bij ons gebruik maken van de simulator.
Met betrekking tot het materiaal: ik weet niet precies wat jullie willen onderzoeken aan de structuur van gebouwen dus ik vind het moeilijk om jullie een goed advies te geven. Wat is jullie hoofdvraag en wat zijn jullie deelvragen? Over het algemeen raad ik aan om hout te gebruiken met spijkers, of moeren en bouten als verbinding. Ik denk dat dit een goed resultaat zal geven.
Ik hoor het wel!
Groetjes Pauline
-
Hey Pauline!
Hebben jullie al een duidelijke datum wanneer de aardbevingssimulator klaar is? Als het niet voor het einde van januari is moeten we namelijk een plan B bedenken.Matthijs en Yannick
-
Ha jongens!
Goed nieuws: hij is af! Jullie zouden volgende week al langs kunnen komen, of hebben jullie nog geen duidelijk onderzoeksplan? Die zou ik graag doornemen voordat jullie naar Delft komen. Welke dagen komen voor jullie uit?
Groetjes Pauline
-
Hey Pauline!
We gaan als de school begint even nog met onze begeleider om de tafel zitten om het te bespreken. Je krijgt het zo snel mogelijk van ons te horen!
Matthijs en Yannick
-
Hey Pauline!
Is het mogelijk als we volgende week woensdag langs komen om ons practicum te doen? -
Hallo Matthijs en Yannick!
Woensdag zou kunnen, wel vraag ik me af wat jullie tot nu toe af hebben? Hebben jullie een huisje gebouwd die op de triltafel kan? Zoja, wat zijn de afmetingen? En wat is jullie onderzoeksplan voor het gebruik van de triltafel?
Als er nog veel werk aan de winkel is, kunnen jullie namelijk misschien beter eerst een goed plan schrijven en later komen. Mochten jullie al goed voorbereid zijn, is woensdag een goeie optie!Ik hoor het wel!
Groetjes Pauline
-
We weten precies hoe we het willen aanpakken, zullen het morgen en overmorgen duidelijk op papier zetten zodat we dat mee kunnen nemen. Dan maken we ook de modellen met de afmetingen die we hebben doorgekregen. Nog even regelen op school dat we woensdag weg kunnen, als dat lukt komen we woensdag graag langs.
Matthijs en Yannick
-
Ons onderzoeksplan:
Doormiddel van modellen (geraamtes) willen wij onderzoeken welke vorm optimaal is voor het gebruik van gebouwen in aardbevingsgebieden. We hebben 2 vormen: rechthoek en driehoek. Ook hebben we de fundering die we in het zand willen steken. Hierdoor kunnen we dus ook onderzoeken of een fundering veel uitmaakt. We zouden dus in totaal 4 sessies met de aardbevingssimulator nodig hebben om dit goed te kunnen onderzoeken. -
Ha jongens!
Dat klinkt als een prima plan, ik ben benieuwd. Houd er rekening mee dat jullie zelf zand meenemen!
Tot zo,
Groetjes Pauline