Onderzoek naar de boeg van een optimist
-
Hoi!
Voor mijn PWS heb ik een vraag over het gebruik van de watertank. Ik wil onderzoeken of de optimist minder weerstand ondervindt en dus ook sneller zal gaan als ik de boeg van de optimist verander in een puntige boeg. Alle theorie heb ik al verzameld alleen moet ik nu nog mijn bootje maken en gaan testen. Ik heb meegedaan met de sleeptank workshop en ik heb toen al overlegd met de begeleiders of het mogelijk is om nog eens terug te komen. Ik zit nu alleen met een probleem want een optimist is ongeveer 2.30 m lang en de schaal voor de tank moet 1:33 zijn. Als ik dit ook voor mijn schaalmodel aanhoud dan kom ik op ongeveer 5 cm uit. Ik had al overlegd met Joris en hij zei dat het dan inderdaad een klein bootje wordt. Ik heb dus een vraag of er misschien een andere methode is om mijn optimist te testen of dat ik de schaal moet aanpassen?
Alvast heel erg bedankt!
groetjes Hannah Upmeijer
-
Hoi team pws Delft,
Wanneer zou ik mijn boten kunnen testen in de waterbak? Ik heb het er al met andere studenten overgehad dat die mogelijkheid er wel is. Januari zou wel fijn uitkomen.
Alvast bedankt,
Hannah