PWS Levitatie d.m.v het Meissner effect
-
Ha Aryna,
In de week van 5-11 december kan ik! Ik weet dat het erg kort voor je deadline is, maar ik kan geen datum eerder vinden dan deze..! Hoop dat dat oke is.
Groetjes,
Thom
-
Thom Woudstra Prima! Denk dat de docenten daar ook wel rekening mee kunnen houden. Kan 5 december dan?
Met vriendelijke groet,
Aryna Kolodyazhna -
Ha Aryna,
Ik moet even kijken of die dag voor mij lukt, wanneer zou je nog meer kunnen?
Groetjes,
Thom
-
Thom Woudstra We kunnen ook wel dinsdag (6e) of woensdag (7e)! Maandag komt natuurlijk het best uit omdat we dan meer tijd hebben om ons pws af te maken. Maar de rest van de dagen kunnen natuurlijk ook.
Groetjes,
Aryna -
Ha Aryna,
Maandag 5 december is oke. Zorg je dat je wel de magneten hebt?
Onze baan heeft https://www.supermagnete.de/eng/block-magnets-neodymium/block-magnet-10mm-x-10mm-x-5mm-neodymium-n42-nickel-plated_Q-10-10-05-N deze magneten! Heb jij de magneten al besteld? Je vroeg me nog hoeveel magneten je nodig zou moeten hebben, dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf!
En bedenk je ook even wat je nog meer nodig hebt voor deze dag (zoals een plank hout oid om de baan op te maken). We houden nog even contact!Groetjes,
Thom
-
Thom Woudstra Wij hebben vandaag ongeveer 250 kleine magneten binnen gekregen! Echter wel kleiner van formaat dan die jullie gebruiken. Hopen dat het daarmee lukt. En willen graag een doorlopende baan maken, zou dit kunnen?
Groet, Aryna -
Ha Aryna,
Wat bedoel je precies met een doorlopende baan? Een aaneengesloten baan, zonder begin of eind? Dat moet denk ik wel lukken.
Hoeveel kleiner zijn de magneetjes? Als ze veel kleiner zijn kan het zijn dat de supergeleiders die wij hebben wellicht wat te groot zijn. Maar dat zullen we dan wel even zien..!Groetjes,
Thom
-
Thom Woudstra De magneten zijn 25 mm lang, 8 mm breed en 1 mm hoog!
gr. Aryna -
Thom Woudstra Beste Thom,
Wij hebben een grote houten plank van ongeveer 1m bij 1m. En ook hebben wij als experiment een soort motortje gemaakt dat de supergeleider zou kunnen 'aandrijven' zonder dat wij het zelf moeten 'duwen'.
Welke tijden had je trouwens in gedachte voor maandag?
groet,
Aryna -
Ha Aryna,
Laten we de middag doen. Vanaf half 2?
Groetjes,
Thom
-
Thom Woudstra Prima! Waar precies moeten wij zijn?
-
Ik heb je een chatbericht gestuurd!
-
Thom Woudstra wij zijn er om 14'10
-
Oke perfect zie jullie zo
-
Thom Woudstra. We zin. Er
-
Thom Woudstra Hey thom, nog een paar vraagjes.
Tot wat voor temperatuur moest de supergeleider afgekoeld worden? En wat voor supergeleider was het (de afkorting)? -
En wat was het verschil tussen type 1 en type 2 geleiders?
-
Hey Aryna,
De supergeleider die wij gebruikt hebben is een zogenaamde YBCO supergeleider:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yttrium_barium_copper_oxide
Over het verschil tussen type 1 en 2 valt echt heel veel te zeggen, waar loop je precies vast?
Groetjes,
Thom