Onderzoek en samenstelling van een mobiele windmolen
-
Beste lezer,
Voor mijn profielwerkstuk ben ik bezig met het maken van een windmolen die tevens gebruikt kan worden voor andere doeleinden (ik zet het hier niet neer, omdat ik het een beetje geheim wil houden..).
Nu vind ik het ontwerp gedeelte van een molen en het daadwerkelijk samenstellen leuker dan het theoretische gedeelte over aërodynamica en luchtstromen. Toch vind ik dat wel heel interessant en zou ik er graag meer over leren, zodat ik dit zelf kan toepassen in mijn molen. Ik vroeg me af of jullie me misschien een stukje op weg zouden kunnen helpen met welke aspecten ik rekening moet houden en of jullie misschien nog tips voor me hebben. Ik heb trouwens al wel een aantal proeven gedaan met verschillende types molens en me verdiept in de stof, dus het is niet zo dat ik er nog niks van afweet.Groeten,
Mickey
-
Hoi Mickey,
Gaaf dat je nieuwe ideeën hebt voor het gebruik van een windmolen! Bij het ontwerpen hoort altijd een stuk theorie helaas. Droge kost, maar anders ben je straks iets aan het ontwerpen wat niet aan je programma van eisen voldoet. Je zegt zelf dat je je hebt verdiept in de stof, kun je me vertellen waar je vastloopt of wat je niet begrijpt? Dan weet ik hoe ik je het beste kan helpen!
Ik zag je aanmelding voor de PWS Middag trouwens ook. Laten we eerst in dit topic een beetje sparren, dan komen jullie donderdag niet voor niets!
Grt. Wouter
-
Hoi Wouter,
Allereerst nog bedankt voor de bronnen die je me had gegeven, ik kan daar veel nuttige informatie vinden!
Dat boek waar ik het over had, maar waarvan ik de titel niet uit mijn hoofd wist heet (lekker origineel) windwerkboek door Chris Westra en Herman Tossijn. Zou je me misschien nog de links of bestanden kunnen sturen van de informatiebronnen die je toen had opgeschreven op je eigen papiertje?
Alvast bedankt!Groeten,
Mickey
-
Hoi Mickey,
Mooi dat je er wat aan hebt. Ik heb je een mail gestuurd met de informatie die ik op mijn blaadje had staan. Als je naar aanleiding hiervan nog vragen hebt, stel ze hier!
Grt. Wouter