pws Cryptografie
-
Hallo,
ik wil graag mijn profielwerkstuk over cryptografie hebben, alleen heb ik geen idee wat m'n hoofdvraag kan zijn. Bij mij op school willen ze ook dat je op de deelvragen ja of nee kan beantwoorden, dit is vooral de reden waardoor ik nog geen goede hoofdvraag kan bedenken.
Kan iemand me helpen met ideëen? Ik heb nauwelijks kennis over het onderwerp zelf, maar ben bereid het te onderzoeken, ook één van de redenen dat ik graag dit onderwerp kies.Groetjes,
Nina -
Beste Nina,
Het is belangrijk at wanneer je bezig gaat met een pws dat je het onderwerp zelf leuk vindt, je moet er immers langere tijd mee aan de slag. Dit kan ook heel erg helpen bij de opstellen van een hoofdvraag. Ga eens bij jezelf na, wat vind je interessant aan cryptografie en wat zou je er nog meer over willen weten?
Een hoofdvraag komt niet zomaar aanwaaien, heb je het stappenplan al eens doorgenomen? Het is goed om de tijd te nemen voor deze vraag en meer informatie te zoeken over het onderwerp. Wat zijn de mogelijkheden, waarom wordt het gebruikt, hoe zit het met verder onderzoek, is het veilig, zit er toekomst in enzovoort. Is het de bedoeling dat je er ook een practica aan koppelt?En klopt het dat je je deelvragen met ja/nee moet kunnen beantwoorden?
Groet,
Noor