Het optimaliseren van parkeerplaatsen
-
Hallo,
Wij zijn leerlingen aan WICO Campus Sint-Hubertus te Neerpelt (België).
Wij doen een onderzoek naar het optimaal benutten van parkeerplaatsen.
Zou iemand ons kunnen zeggen of er een formule/theorie bestaat om een RECHTHOEKIG VLAK optimaal te benutten als parkeerplaats.Kan iemand ons hierover informatie geven?
Met vriendelijke groeten,
Britt V.
leerlinge aan WICO Campus Sint-Hubertus
Stationsstraat 22 3910 Neerpelt
BELGIUM -
Wij onderzoeken hoe efficiënt mogelijk zoveel mogelijk auto's op een groot oppervlak moeten/kunnen staan.
Het is dus de 2e optie. Als het mogelijk is, zouden we wel wat informatie kunnen gebruiken uit "mens en maat".Grtjs. Britt
-
Ha Britt V,
Wat bedoelen jullie precies met 'optimaal benutten'? Gaat dit om een enkel parkeervlak of om een groot oppervlak waar zo efficiënt mogelijk zoveel mogelijk auto's moeten/kunnen staan? Het eerste draait natuurlijk meer om de afmetingen van de auto. De tweede mogelijkheid vraagt om standaardafmetingen. Ik heb n boekje met dit soort standaardafmetingen 'mens en maat' heet het. Jullie kunnen zelf natuurlijk ook op het internet vinden wat de norm hiervoor in Belgie is. Nederland kent zo bijvoorbeeld de [i]NEN Parkeren en stallen van personenauto's op terreinen en in garages[/i]. Willen jullie informatie uit 'Mens en maat', dan kan ik dat maandag pas weer inzien.
Ik weet dat parkeervakken vaak worden ontworpen op een gemiddeld autoformaat waarbij 85% vd auto's erin past. Formules ken ik hiervan verder niet.
Ik ben benieuwd naar de gedachte achter jullie vraag en welk van de twee opties jullie precies bedoelen. Bij meer vragen hoor ik dat graag.Grt. Noor
-
Hoi Britt,
Zojuist heb ik je een email gestuurd met informatie uit het boek 'De Menselijke Maat' - een studie over de relatie tussen gebruiksmaten menselijke afmetingen bewegingen en handelingen van de Delftse Universitaire pers.
Kom je zo een stapje verder? Ik hoor het graag.Succes. Grt. Noor
-
Hoi Noor,
Ik heb het ontvangen! Dankjewel voor de hulp!
Groetjes, Britt
-
Ha Britt,
Mogelijk staat het bij je ongewenste mail. Ik heb het zojuist nog n keer verstuurd.
Grt. Noor
-
Hoi Noor,
Ik kan nergens een email van je terugvinden.
Kan je anders eens sturen naar dit emailadres: britt.vanherck@hotmail.comGroetjes, Britt