PWS Algoritmic Trading
-
Hallo,
Ik ben Toon van de Griendt, zit in 6vwo en houd mijn profielwerkstuk over algoritmic trading. Het gaat over het toepassen van wiskundige en informaticale kennis op de effectenbeurs. Ook ben ik van plan een eigen beursalgoritme samen te stellen, die ik daarna ook ga testen en ga vergelijken met enkele andere algoritmes. Mijn vraag is, of jullie mij misschien kunnen helpen door wat informatie te geven over algoritmes in het algemeen en de toepassingen ervan. Als jullie ook informatie hebben over beursgoritmes hebben, zou ik dat zeer op prijs stellen!
Als toekomstig student van de TU Delft hoop ik op een nuttig antwoord!Met vriendelijke groet,
Toon van de Griendt -
Beste Toon,
Vet onderwerp heb je gekozen voor je PWS! Ik ben heel benieuwd naar wat je allemaal wilt gaan doen. Ik denk dat je vraag op dit moment echter nog heel vaag is. Algoritmes worden overal in de wiskunde en informatica gebruikt en is wel een heel breed begrip.Misschien kan je een iets specifiekere vraag stellen? Wanneer je je verder inleest in het onderwerp en je ergens tegenaan loopt kan ik je hier natuurlijk mee helpen maar wij zoeken geen algemene informatie op voor scholieren.
Groetjes,
Joost