Profielwerkstuk type app
-
Hallo meneer/mevrouw
Wij willen voor ons profielwerkstuk een type-programma ontwikkelen en hier eventueel een spelletje bij maken. Hiervoor zijn we bezig met python leren. We zouden alleen wel wat hulp kunnen gebruiken bij het opstarten van ons onderzoek. Heeft u ideeën of zouden we misschien een keer langs kunnen komen? Met vriendelijke groet, Maurits
-
Beste Maurits,
Leuk dat jullie een programma in Python willen gaan schrijven voor jullie PWS! Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat voor programma jullie willen gaan maken. Kun je iets meer uitleggen wat je precies bedoelt met een type-programma?
Verder heb ik hier een pagina voor je waar een aantal goede boeken op staan vermeld. Probeer de taal aan de hand van deze boeken je een beetje eigen te maken.
Wanneer ik iets meer duidelijkheid heb over wat jullie precies willen doen en jullie een plan hebben waarvoor jullie naar Delft zouden willen komen dan kunnen we dat natuurlijk gelijk regelen!
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Bedankt voor de snelle reactie!
Ons doel is om een typesoftware te ontwikkelen, die mensen concrete informatie geeft over hun typevaardigheden.
Om een voorbeeld te geven: mensen typen, zo snel mogelijk, een aantal lappen tekst (óf naar keuze: favoriete boek, film etc. óf een default tekst) over.
Na een aantal teksten heeft de software verschillende informatie over de typist, bijvoorbeeld welke toetsen het meest fout worden aangeslagen, en is er een soort profiel geschetst. Op die manier weten de mensen waar exact hun fouten liggen en kunnen ze zo sneller leren typen.Ik hoop dit helderheid schept over ons idee,
Groeten,
Maurits -
Beste Maurits,
Oké dus jullie willen meer een leer-programma maken dat de gebruiker leert om op een efficiënte manier te typen, dan een programma dat alleen analyseert hoe het typegedrag van een gebruiker is?
Als dit het geval is dan is het misschien goed om ook deelvragen te doen die je onderzoek naar efficiënt typegedrag onderbouwen en hoe je van plan bent dit aan de gebruiker te leren.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Groetjes,
Joost -
Hallo Joost,
We hebben nu een basis van python alleen is het lastig om het begin van het programma zelf te maken.
Wat lijkt u handig?
Met vriendelijke groet, Maurits
-
Beste Joost,
Ja precies! Dat is zeker handig. Zou u ons een keertje willen helpen met de code zelf? Ondertussen zijn wij zelf verder bezig met python leren via codecacademy.
Met vriendelijke groet,
Maurits -
Hallo Joost,
Mooi! We hebben al meerdere ideeën alleen is het op gang komen met het daadwerkelijke programmeerwerk uitdagend. Hierbij de concrete vragen.
Onderzoeksvraag: Hoe maak je een software die mensen de basisvaardigheid van het typen het efficientst aanleren
Deelvragen:- Wat zijn de problemen en waaraan moet het programma voldoen?
o Hoe verwerken we dit in het programma? - Webapplicate of gewone applicate?
- Welke programmeertaal is het meest geschikt voor ons concept?
o Welk (eventueel) framework is geschikt? - Hoe werkt het programma?
Groet, Maurits
- Wat zijn de problemen en waaraan moet het programma voldoen?
-
Beste Maurits,
Ik kan zeker helpen maar het is dan wel het handigst als jullie specifieke vragen hebben over de code. Hebben jullie op het moment iets waar jullie nog op vast lopen qua code schrijven?
Python is verder denk ik een erg geschikte taal voor jullie dus mooi dat jullie nu bezig zijn daar een beetje kennis van te nemen!
Groetjes,
Joost -
Beste Maurits,
Dit schept inderdaad een helderder beeld van wat jullie precies willen gaan doen!
Zijn jullie ook al begonnen met het programmeren? Of zijn jullie nog aan het nadenken over hoe jullie het willen gaan doen?En hebben jullie naast jullie programma ook al nagedacht over hoofd- en deelvragen voor jullie profielwerkstuk?
Ik hoor graag snel weer van je!
Groetjes,
Joost -
Beste Maurits,
Ik kan je aanraden eerst een aantal tekeningen van UML diagrammen (of iets wat er op lijkt) te maken. Zo krijg je een beetje een overzicht van hoe welk onderdeel van je programma aansluit op de rest van je programma en hoe je je programma het beste kan 'ontwerpen' qua structuur.
Zodra je hier tevreden over bent kun je beginnen de verschillende klassen te programmeren en ze te koppelen. Mocht je problemen hebben met het maken van een UML diagram of heb je hier nog vragen over, twijfel dan niet om die te stellen!
Groetjes,
Joost