App
-
Hallo!
We zijn zijn bezig met een App voor onze pws en we zijn bijna klaar,
maar nu bleek dat op bepaalde mobiele telefoons je wel kan inzoomen en op bepaalde telefoon niet.
Ook als we dan inzoomen, dan zoomt het plaatje niet mee in..
We maken de app in dreamweaver.
we willen heel graag inzoomen op een foto in de app,
zeg maar wat je op Facebook en dergelijke ook hebwe hebben heel internet afgestruimd en alle widgets van adobe geprobeerd, maar het lukt ons niet..
enig idee hoe we dit kunnen aanpakken en hoe we het inzoomen bij bepaalde telefoons kunnen uitzetten?
groetjes
-
Beste Jlbeuken,
Jullie gebruiken het programma Dreamweaver om jullie app te schrijven maar wat is precies de taal waarin jullie de app schrijven?
Maken jullie gebruik van HTML, CSS en JQuery zoals in het volgende filmpje?[url]http://www.youtube.com/watch?v=A3Gm4ojNF5w[/url]
Wanneer dat het geval is dan kan je je app het best beschouwen als een mobiele web applicatie, oftewel een normale website, gebouwd om juist op bijvoorbeeld een mobiele telefoon bekeken te worden.
Er van uitgaande dat jullie hier gebruik van maken zou ik eerst even een kijkje nemen op de volgende website die jullie kan helpen met het zoomen op websites in het algemeen:
Vervolgens is het een goede om te kijken of het plaatje dat je gebruikt wel groot genoeg is om op in te zoomen. Veel mobiele telefoons willen dat het plaatje hoog en breed genoeg is om te zorgen dat, zowel wanneer de telefoon rechts als op zijn kant wordt gehouden, juist gerepresenteerd kan worden.
Zorg daarom dat het plaatje in ieder geval groter is dan de resolutie van de telefoons die je wilt gebruiken.Wanneer dit je niet verder helpt is het goed om er over na te denken of het plaatje waar je op in wilt zoomen wel daadwerkelijk een plaatje (.jpg, .png, etc) is en geen ander object in je app.
Zoals je al zei heb je naar alle widgets gekeken maar deze maken vaak gebruik van talen als Javascript, waar de telefoon sneller moeite mee heeft om juist op in te zoomen.
Probeer in ieder geval het plaatje daarom bjivoorbeeld geheel in HTML weer te geven.
Mocht je niet weten hoe je dat doet dan raad ik je aan om in de HTML sectie van de "W3Schools" website te kijken.Veel succes en als jullie er niet uitkomen of iets onduidelijk was dan hoor ik het graag!
-
Hallo,
Onze app is geschreven in jQuery met XHTML 1.0.
Is dit hetzelfde als gewone HTML?
Alle afbeeldingen staan in .jpgWe hebben nu ook een probleem met de widget Google Maps.
We hebben deze widget in onze app gezet, alleen als we hem nu openen in een browser en/of op een mobiele telefoon, laat hij in plaats van 100%x100% alleen een hoekje zien.We hebben deze widget eerder gebruikt en toen deed hij het wel gewoon..
Enig idee hoe we beide problemen kunnen oplossen?
We gebruiken Dreamweaver CS6 met jQuery
Groetjes
-
He Roos,
Wat betreft HTML en XHTML:
De taal XHTML is een combinatie van HTML en elementen van een andere taal genaamd XML. Deze taal (XHTML) was ontworpen als uitbreiding op HTML om meer mogelijkheden te creëren. Ik denk echter dat jullie met jullie App geen gebruik zullen maken van deze extra mogelijkheden, daarom kan je er van uit gaan dat waar jullie mee werken hetzelfde werkt als normale HTML!Wat betreft de Google Maps widget:
Kan het zijn dat jullie ergens een tag (bijvoorbeeld <p>, <div> etc.) hebben toegevoegd en deze niet juist sluit?
Wanneer tags niet juist worden gesloten in je HTML bestand kunnen objecten zich raar gedragen omdat ze in een keer binnen grenzen van andere tags vallen.Mijn tip is daarom om je HTML bestand even na te kijken en te kijken of elke tag gesloten wordt (<div> wordt gesloten met </div>). In het geval van je widget zou er dan een tag die eerder in het bestand staat dan je widget niet sluiten.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je!