RC auto besturen met geluid?
-
Hai,
Ik ben student muziekcompositie aan het conservatorium van Den Haag en heb het idee om een speelgoedauto automatisch te laten rijden door geluid.
Het geluid gaat door een microfoon naar een computer die dat dan omzet naar een juist signaal voor de speelgoedauto, het zou de verschillende geluidsignalen moeten kunnen omzetten naar rechtdoor rijden, achteruit rijden, naar rechts draaien en naar links draaien en dit allemaal met verschillende geluidssignalen per actie.Ik weet helemaal niet veel over programmeren, wel een beetje over elektronica en vroeg me af of iemand van de TUDelft mij kan helpen bij dit project.
Ik heb zelf al heel veel proberen op te zoeken hoe ik dit kan doen en dacht zelfs eerst om de auto helemaal zelf in elkaar te steken, maar het bleek uiteindelijk nog moeilijker te worden dan dat het al is dus denk ik nu eerder aan een goedkope speelgoedauto die ik kan kopen en deze dan op één of andere wijze te koppelen aan mijn laptop. Ik heb al vrij veel dingen op het internet gevonden van mensen die hun oude RC auto nu besturen met hun laptop. Maar ik vind geen duidelijk programmatje die een geluidssignaal naar een bewegingssignaal kan omzetten of hoe ik precies de auto of auto's kan koppelen aan mijn laptop.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
M.
-
Hoi Maya,
Heel gaaf idee, dit! Helaas denk ik dat je toch zelf in dit programmeren zou moeten duiken. Daar wil ik je via dit forum ook wel wat bij helpen, maar ik kan het helaas niet geheel voor je doen. Wat je natuurlijk wel zou kunnen proberen is de studie informatica (of elektrotechniek) benaderen via de studievereniging of een briefje ophangen in de faculteit.
Succes! Mocht je het toch besluiten zelf te doen, schroom niet om advies te vragen!