pws biologie
-
hallo,
ik zou graag me pws over röntgen straling willen doen. ik moet alleen een praktisch gedeelte en heb geen idee wat ik daar voor kan doen. heeft iemand een idee waar ook een goeie hoofdvraag aan vast zit ?
alvast bedankt
m.v.g jochem -
Ha Jochem,
Interessant onderwerp voor je PWS! Maar wel lastig gezien het verplichte praktische deel. Voor alle experimenten over röntgenstraling die ik kan bedenken is wel minimaal een röntgenapparaat nodig. Waarschijnlijk beschikt jouw school niet over zo'n apparaat en op de TU is ook niet zo'n apparaat beschikbaar voor deze doeleinden. Als je echt graag bij dit onderwerp wil blijven zul je of op zoek moeten gaan naar een proef waarbij geen röntgenstraling nodig is of je moet contact opnemen met een academisch ziekenhuis om te vragen of je daar gebruik kunt maken van röntgenapparatuur.
Hieronder een link naar een artikelel met een aantal proeven over röntgenstraling. Voor geval je inderdaad beschikking kunt krijgen over een apparaat.
Voorschrift (zie expriment 14, 15, 16 en 23).Succes en als je verdere vragen hebt hoor ik het graag!
Caspar