pws: genetische modificatie
-
Wij houden ons profielwerkstuk over genetische modificatie en willen graag een proef daarover doen bij jullie. Wij willen graag weten of hier mogelijkheid toe is op jullie universiteit. Wij begrijpen dat genetische modificatie niet een gemakkelijk onderwerp is. Daarom hebben wij ons ook nog niet op 1 specifiek onderwerp gericht, zodat de kans op een proef op een universiteit groter is. We hadden van onze leraar gehoord dat we waarschijnlijk moeten denken richting gistcellen en bacterien (insulineproductie door bacterien).
Groet
Robert-Jan en Kasper
-
Hoi Robert-Jan en Kasper,
Het klinkt als een leuk onderwerp, ik moet zelf even na gaan vragen wie er op de TU Delft zich bezig houden met genetisch modificatie. Wel is het zo dat een experiment als dit waarschijnlijk niet in 1 dag gedaan kan worden, dat maakt de kans dat het kan vaak iets kleiner. Wat is jullie tijdsplanning? Moet het pws nog dit schooljaar af, of zijn jullie net begonnen?
Ik denk dat jullie leraar gelijk heeft wat betreft de gistcellen, dit zijn vrij eenvoudige organismen. Hebben jullie hier al meer over opgezocht? Wat zijn het soort modificaties die hierbij worden toegepast?
-
Hoi Robert-Jan en Kasper,
Margje is afgestudeerd en gestopt bij ScholierenLAB. Ik neem haar taak over. We hebben geen reactie meer van jullie ontvangen, dus kan ik nog geen concreet antwoord geven. Graag hoor ik van jullie.
Groetjes Tirsa