magnesium-lucht brandstofcel
-
Goedendag,
Samen met een klasgenoot doe ik een profielwerkstuk over de toekomstige brandstofcel. In ons vooronderzoek hebben we de conclusie getrokken dat we een experiment willen doen met de magnesium-lucht brandstofcel. Daarbij willen we verschillende factoren zoals de temperatuur, de concentratie van het opgeloste zout (het elektrolyt), de oppervlakte van de anode/kathode, de pH van het elektrolyt. In de bijlage zit ons werkplan.
Is er voor ons een mogelijkheid om op de universiteit dit experiment uit te voeren of door iemand anders uit te laten voeren?
Groeten,
Stefan -
Hoi Stefan,
Helaas heb ik geen goed nieuws. Ik kan eigenlijk alleen een proefje voor jullie regelen als de materialen aanwezig zijn bij de onderzoeksgroepen. De elektrodes vormen een probleem, deze hebben ze niet en die zullen ze niet speciaal voor jullie bestellen.
Ik kreeg wel te horen dat ze het een leuk experiment vonden, en jullie het goed opgezet hadden. Maar dat als jullie het nog ergens uitvoeren, moeten jullie nog wel nadenken over de risico's en welke veiligheidsmaatregelen jullie moeten nemen.
Ik hoop dat het lukt om toch de proef nog ergens uit te voeren.
-
Dag Margje,
Fijn dat je werk probeert te maken van ons onderzoek. We zijn al een poosje bezig met een plaats te vinden waar we het kunnen uitoeren.
We kijken er naar uit om weer een reactie van je te krijgen!
Groetjes,
Stefan -
Beste Stefan,
Ik zie dat jullie hier goed over nagedacht hebben en een mooi plan hebben opgesteld! Ik ga een aantal mensen mailen of het mogelijk is jullie plan (of een deel van het plan) uit te voeren op de TU Delft. Het kan even duren voor dat ik weer reactie geef, maar binnen 2 weken moeten jullie hierover uitsluitsel krijgen van mij. Ik hoop dat het gaat lukken, maar kan het helaas nooit beloven.