-
Geachte forumredactie,
Zoals ieder jaar moet de eindexamenklas bij ons op school een profielwerkstuk maken. Ons groepje heeft ervoor gekozen een bèta-stroom te kiezen voor het onderwerp.
Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij het onderwerp gisting, vooral kijkend naar gisting waarbij een alcoholhoudende stof als reactieproduct overblijft. We wilden bij dit
onderwerp een aantal proeven doen die van toepassing zijn op het gistproces.
Onze school is echter druk in de weer met het verhuizen van de volledige inboedel naar het gerenoveerde gebouw en kan ons daarom niet de plek en ook niet de materialen verschaffen om onze proeven
uit te kunnen voeren. Wij hoopten dan ook zeer dat wij onze proeven in een van uw laboratoria konden uitvoeren, het liefst nog onder begeleiding van een student of een hoogleraar.
Is hiervoor een mogelijkheid, tussen nu en begin januari (met oog op de inleverdatum) ?
Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Wij hopen op een spoedig antwoord.Met vriendelijke groeten,
Yorick Schnepper, Alexander Scheuer, Jelle Offringa en Andres Solano.
Leerlingen van klas VI Gymnasium Haganum te Den Haag. -
Hallo Yorick, Alexander, Jelle en Andres,
Het is me niet geheel duidelijk wat voor proeven jullie willen uitvoeren. Ik kan niet zomaar regelen dat jullie het lab kunnen gebruiken, ten eerste omdat ik niet weet wat jullie willen doen en ten tweede omdat ik niet weet of er begeleiding aanwezig kan zijn.
Als jullie wat eerder waren geweest, dan had ik denk ik meer voor jullie kunnen betekenen. Ik ben benieuwd naar jullie proeven en hoop dat ik dan iets voor jullie kan doen.
Groet,
Sara