Koolhydraatgehalte
-
Hallo,
Een vriend en ik houden ons profielwerkstuk over sportdrankjes. We onderzoeken of de samenstelling van de sportdrankjes overeenkomt met de werking ervan. We willen dit doen doormiddel van een proef. Deze proef staat ook beschreven op jullie website (in het bijgevoegde document staat de proef beschreven). We willen deze proef op drie verschillende sportdrankjes uittesten (hypertoon, hypotoon en isotoon). Op school hebben we echter niet alle materialen (o.a. de materialen om een nierle-tegge reagens te maken). Is het mogelijk om deze proeven op jullie universiteit te doen? Zo nee, hebben jullie een andere goede proef die kwantitatief is?
Ik hoop graag van jullie te horen, want we zitten flink in tijdnood :(
Groetjes,
Daan en Jan
-
Beste Daan en Jan,
Het is helaas niet mogelijk om de proef uit te voeren op de TU Delft. Dit geldt voor elke proef.
Het is momenteel heel druk bij de onderzoeksgroepen op de faculteit vanwege een overvloed aan scheikunde studenten die proeven uitvoeren voor de opleiding. Daarnaast zijn ze nu ook druk met de aankomende verhuizing van de hele faculteit. Het is nu moeilijk of niet mogelijk proeven te verzorgen voor het PWS.
Daarom moet ik met spijt mededelen dat wij, van het ScholierenLAB, helaas dit jaar geen proeven meer kunnen aanbieden voor scheikunde of biologie.Mijn oprechte excuses hiervoor.Ik kan jullie wel mogelijk helpen met bedenken van een proef die jullie op school kunnen uitvoeren. Ik zou wel graag willen weten wat jullie hoofdvraag en deelvragen zijn, want dan heb ik een beter idee wat jullie willen onderzoeken
Met vriendelijke groeten,
Sanne