PWS Evolutie: Fruitvliegjes Experiment
-
Voor mijn PWS over evolutie wil ik graag een proef doen met fruitvliegjes. Ik ben dus van plan fruitvliegjes met verschillende lengtes van vleugels, of verschillende kleuren ogen te laten kruisen, en de uitkomsten te onderzoeken en te gebruiken voor mijn PWS.
Echter heb ik geen idee waar ik dit kan uitvoeren.
Als iemand weet waar ik dit kan doen, of ook nog andere leuke ideeën heeft dan hoor ik dat graag.Groeten Susan
-
Hoi Susan,
Misschien moet je even zoeken op Google met de term
'kruising drosophila'. Dat geeft tal van resultaten en ook een heleboel werkstukken over fruitvliegjes. Daar kan je vast wat inspiratie uit halen! Volgens mij kan je het gewoon op school doen. -
Hallo,
Wij zijn Fons en Faye, en we gaan ook zoiets doen met fruitvliegen, alleen hebben wij geen fruitvliegen op school, en is het bestellen ervan duur en het duurt ongeveer 2.5 maand voor ze binnen zijn. Weet jij/iemand die dit leest waar we deze vliegen kunnen krijgen? Misschien van een andere school/universiteit en zo ja, welke?
Groeten,
Faye en Fons -
Hoi Faye en Fons,
In deze thread zie ik veel verschillende plekken waar je ze kan halen. Ik zou een paar van deze plekken benaderen. Op de TU Delft hebben we geen fruitvliegjes.
Groetjes,
Ad