Polarisatie (3D-brillen)
-
Hoofdvraag: Hoe werkt een gepolariseerde 3D-bril?
1.Wat is polarisatie?
2.Hoe werken de glazen in de brillen?
-Hoe polariseren de moleculen het licht?-
3.Hoe werken de schermen die het licht uitzenden
4.Hoe kan het brein het 3D-effect zien?Graag zou ik meer informatie over mijn onderwerp willen!
Vooral zou ik willen weten hoe de moleculen in de glazen het licht polariseren.
Misschien heeft u meer informatie voor me of ideeën aan de hand van mijn deelvragen.Is er misschien ook een docent is die zich met mijn onderwerp bezig houdt of heeft gehouden?
Hopelijk weet u meer over het thema of heeft u bronnen voor me!
Bij voorbaat dank.Groeten!
Philipp -
Hoi Philipp,
Voor jouw PWS lijkt mij het erg belangrijk om het begrip polarisatie van licht goed te begrijpen. Hieronder heb ik een aantal bronnen voor je verzameld, waardoor je het hopelijk goed zult begrijpen. Misschien overbodig, maar ik heb toch ook even de Engelse Wikipedia pagina bijgevoegd, omdat deze uitleg vrij goed te begrijpen is. Verder heb ik nog twee links naar filmpjes bijgevoegd waarin een soort college wordt gegeven over polarisatie. Vooral het tweede filmpje is erg uitgebreid en gaat dieper in op de natuurkunde achter het verschijnsel. Hier komen ook veel formules aanbod die er misschien lastig uit zullen zien. Als het goed is kun je als je polarisatie begrijpt ook (in zekere mate) begrijpen hoe het brein het 3D effect ziet.
Wikipedia (English)
Polarisation uitgebreid (Youtube)
Polarisation (Youtube)Is je vraag hiermee beantwoord?
Groet,
Caspar Boers