Parfum uit biomateriaal
-
Beste ScholierenLab,
Samen met een vriendin heb ik met behulp van twee extractie methoden op de TU etherische oliën uit biomateriaal verkregen. Het gaat hierbij om de Soxhlet en de Hydrodestillatie. Voor ons profielwerkstuk (6VWO) hebben wij als onderzoek wat de verschillen tussen de destillaten van deze extractiemethoden zijn. Om dit onderzoek te kunnen uitvoeren hebben wij een GC-MS nodig. Wij hebben dit voorheen al gedaan op de TU Eindhoven, maar hier nooit de resultaten van ontvangen. Is er een mogelijkheid dat wij naar de TU Delft zouden komen met onze verkregen etherische oliën om deze nogmaals met de GC-MS te onderzoeken?
Met vriendelijke groeten,
Sascha en Julia
-
Beste Margje,
Dankjewel voor je antwoord. We hebben toch contact gekregen met onze begeleider uit Eindhoven. We wachten totdat we alle resultaten ontvangen hebben, we hopen dat dit gebeurd. Zo niet, dan zouden we heel blij zijn met jullie hulp. Jullie horen meer van ons.
Groetjes,
Sascha en Julia -
Hoi Sascha en Julia,
Het klinkt alsof jullie al goed bezig zijn geweest. Jammer en raar dat jullie de resultaten niet hebben gekregen van de TU Eindhoven. Ik kan vragen of we de etherische olien hier kunnen meten voor jullie, maar het zou natuurlijk het handigst zijn als jullie de oude resultaten als nog ontvangen. Hebben jullie het contactpersoon al meerdere mailtjes gestuurd? Je zou een mailtje naar het secretariaat van zijn/haar afdeling kunnen sturen, misschien dat het dan opgepakt wordt. Om te weten bij welke onderzoeksgroep je contactpersoon hoort kun je hier kijken. Klik op je contactpersoon voor meer informatie. Hier kun je dan vervolgens de onderzoeksgroep kiezen en het mailadres van het secretariaat vinden.
Ondertussen zal ik vragen of er hier mogelijkheden zijn. Met de GC analyse, zijn jullie dan nog opzoek naar de concentratie van een bepaalde stof, of willen jullie gewoon de twee chromatogrammen met elkaar vergelijken? -
Dat klinkt als goed nieuws! Hoop dat jullie de resultaten snel ontvangen. Als jullie nog meer vragen hebben over je pws, help ik jullie graag verder!