PWS kanker
-
Hallo,
ik wil graag mijn PWS over het onderwerp kanker doen, nu is dit een heel breed onderwerp en ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn om hier onderzoeken of experimenten mee te doen. Ik dacht dat het interessant zou zijn om kankercellen te onderzoeken, ik moet namelijk van mijn school een experiment bij het vak biologie doen. Nu vroeg ik me af of jullie toevallig ideeën hebben over een goede onderzoeksvraag, en of er mogelijkheden zijn om experimenten mee te doen.
Met vriendelijke groet,
Gaby -
Ha Gaby,
Zoals je zelf al aangeeft is kanker inderdaad een breed onderwerp. Het is dan lastig, maar zeer zeker belangrijk, een goede hoofdvraag te vinden. Misschien kun je het stappenplan eens doorlopen. Een hoofdvraag heb ik niet voor je paraat. Vraag jezelf af [i]wat[/i] je interessant vindt aan het onderwerp, hoe kom je er bij? Wil je op er op celniveau op in gaan, welke soorten kanker er bestaan, met elkaar vergelijken of ben je geïnteresseerd in hoe de mensen met de ziekte omgaan, hoe ze dit overleven, ervaringen nagaan, noem maar op. Ik heb, vanuit de technische richtingen van de TU Delft, weinig ervaring met kanker gerelateerde profielwerkstukken. Mogelijk kun je een kankercentrum contacten zoals het St. Antonius, het centrum van het UMCG of het Integraal Kankercentrum.
Veel succes.
Groet,
Noor Debets