Probiotica
-
beste TU Delft,
Als onderwerp voor ons profielwerkstuk hebben wij probiotica en dan met name de werking op het lichaam en verschillen tussen de verschillende producten. Ook willen wij onderzoeken of het wel klopt wat er op de etiketten van het product staan, dit door middel van een lab onderzoek. Wij vroegen ons af of er meer informatie beschikbaar is over dit onderwerp en of jullie ons hiermee kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Janine ter Haar en Meike Tas
-
Beste Janine en Meike,
Hebben jullie al hoofd- en deelvragen vastgesteld? Als deze vaststaan dan kun je iets gerichter gaan zoeken, want jullie onderwerp is nu heel breed. Ga even voor jezelf na welke simpele aspecten ken ik nu en wat wil ik hier allemaal over te weten komen. Zo kun je goed je onderzoeksvragen vaststellen en kan ik jullie wat gerichter helpen.
Mvg,
Sanne -
Beste Sanne,
Onze onderzoeksvraag is 'Wat is de invloed van probiotica op de darmbacteriën?' Nu weten wij niet zo goed hoe we het onderzoek moeten uitvoeren. Is het mogelijk om darmbacteriën na te bootsen, om te kijken hoe de verschillende hoeveelheden probiotica invloed hebben. Is dit onderzoek interessant genoeg, zal er veel gebeuren?
Met vriendelijke groet,
Meike tas en Janine ter Haar
-
Beste Meike en Janine,
Ik denk dat het handig is om je eerst te focussen op wat literatuur onderzoek omdat je dan wat meer basis kennis kan opbouwen. Als je weet welke bacteriën onder probiotica vallen en wellicht al een beetje gaat oriënteren naar wat ze doen met darmbacteriën, dan kun je daarna iets gerichter een onderzoek bedenken.
Groetjes,
Sanne