-
Hallo,
Wij gaan ons profielwerkstuk doen over de 3D-structuur Stevia, de nieuwe zoetstof.
Om dit te bepalen gaan wij röntgendiffractie uitvoeren op een eenkristal van Stevia.
Hebben jullie nog informatie om vanuit de röntgendiffractie een virtueel 3D-structuur te bouwen in bijvoorbeeld Yasara.Groetjes, Willemijn en Sandrine
-
Beste Willemijn en Sandrine,
Wat een leuk idee! Waar gaan jullie de röntgendiffractie uitvoeren? Ik zal even kijken of ik wat meer informatie voor jullie kan vinden. Hebben jullie al wel nagedacht over wat je hoofd- en deelvragen zijn voor je profielwerkstuk? Anders kunnen jullie even het stappenplan doornemen; daar kun je handige informatie vinden, o.a. over het opstellen van een hoofdvraag.
Jullie horen nog van mij!Groetjes,
Tirsa -
Hallo Tirsa,
De röntgendiffractie zouden wij willen uitvoeren op de Radboud universiteit in Nijmegen.
In principe zitten wij niet gebonden aan deze universiteit.Ook hebben wij het stappenplan bekeken.
Onze hoofdstelling: Het bepalen van de 3D-structuur van Stevia door middel van röntgendiffractie.
De deelvragen zijn:- wat is Stevia?
- wat is röntgendiffractie?
- wat is de ceilingmethode?
- wat is het maatschappelijk belang van de 3D-structuur van Stevia?
Eventueel willen we ook nog uitzoeken hoe stevia bindt aan smaakreceptoren.
Groetjes,
Sandrine en Willemijn -
Beste Sandrine en Willemijn,
Hebben jullie met jullie docent gesproken over de hoofdstelling? Meestal doe je namelijk een onderzoek of je maakt een ontwerp met je profielwerkstuk. Je beantwoord [i]hoe[/i] of [i]waarom[/i] vragen voor een onderzoek en voor een ontwerp probeer je iets nieuws te maken. Wat is de reden dat jullie de 3D-structuur van Stevia willen bepalen? Jullie hoofdstelling is namelijk geen onderzoeksvraag.
Ik heb wel even snel gekeken naar wat informatie over röntgendiffractie. Hebben jullie ook in het Engels gezocht? Er is namelijk veel informatie te vinden op de Engelse Wikipedia en op ChemWiki.
Ik weet niet hoe Yasara precies werkt. Hebben jullie toegang tot dit programma?
Groetjes,
Tirsa -
Ja, we hebben met onze docent gesproken over de onderzoeksvraag.
Wij modelleren een 3D-structuur.
Vandaar dat we geen 'vraag' hebben.
Röntgendiffractie hebben we al uitgebreid op school behandeld.
Ook het programma Yasara is bij ons bekend en hebben we toegang tot.Groetjes,
Sandrine en Willemijn -
Hoi Sandrine en Willemijn,
Dat is fijn om te horen! Maar ik weet dan niet precies waar ik jullie kan helpen. Kan ik nog iets voor jullie betekenen?
Groetjes,
Tirsa