Hamburgers
-
Beste,
Ik doe mijn PWS over hamburgers. Graag wil ik de verschillen onderzoeken tussen 'gezonde' hamburgers uit de supermarkt, en de 'ongezonde' hamburgers uit fastfoodketens (bijv. McDonalds)
Mijn vraag is wat goede verschillen zijn om te onderzoeken.
Ook zou ik willen weten of u nog ideeën hebt voor mogelijke onderwerpen voor het aanvullend literatuuronderzoek -
Beste Harpert,
Wat zou je precies willen weten over de hamburgers? Wil je kijken of de hamburgers uit de supermarkt ook echt gezonder zijn? Je moet goed nadenken over je hoofd- en deelvragen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar het stappenplan. Ik heb later in de week wat meer tijd, dus dan zal ik kijken of ik je wat verder kan helpen.
Succes!Groetjes,
Tirsa -
Beste Harpert,
Wat misschien een idee is, is om te kijken naar de ingrediënten die op de verpakking staan. Als je het bij een fastfood tent niet kan vinden, kan je er natuurlijk naar vragen. Je kan dan kijken wat deze afzonderlijke ingrediënten voor je doen, of ze slecht of goed zijn voor je lichaam. Op die manier kan je de hamburgers vergelijken. Wat natuurlijk een leuk extraatje is, is dat je kan onderzoeken hoe de hamburgers smaken en welke dan het beste smaakt. Je kan dit natuurlijk alleen doen, maar het is ook leuk om dit met vrienden te doen. Dan kan je kijken naar de ingrediënten van de lekkerste en de minst lekkere en zien of je kan ontdekken waarom de een misschien lekkerder smaakt dan de ander.
Je moet wel goed nadenken wat je precies wilt bereiken met het onderzoek. Het moet natuurlijk wel met een vak van school te maken hebben. Denk hier dus goed over na.
Succes!Groetjes,
Tirsa