Bestrijdingsmiddelen aantonen op biologische appels
-
Hoi!
Wij (Jette Schmidt en Moriah Dekker) zijn druk bezig met ons profielwerkstuk.
We willen namelijk onderzoeken of er bestrijdingsmiddelen op biologische appels (elstars) zitten.
Hiervoor hebben we een gaschromatograaf nodig, aangezien dit de enige manier is om bestrijdingsmiddelen aan te tonen. We hebben heel veel moeite met het vinden van een gaschromatograaf die we kunnen gebruiken. Onze vraag is dus of we in Delft een gaschromatograaf kunnen gebruiken voor ons experiment en of iemand ons daarbij zou willen begeleiden, aangezien we geen ervaring hebben met het gebruiken van een gaschromatograaf (de theorie snappen we!). Zien jullie iets in ons profielwerkstuk? Of hebben jullie ideeën over hoe we het het beste kunnen aanpakken? We horen het graag!
Groetjes,
Jette en Moriah -
Beste Jette en Moriah,
Jullie onderzoek lijkt me erg interessant. Ik ben wel benieuwd of biologisch fruit wel echt zo biologisch is. Ik heb even nagevraagd bij degene die over de gaschromatograaf gaat, maar hij wilt graag eerst weten hoe jullie van plan zijn de pesticiden op te lossen. Hoe willen jullie ze van de appels af krijgen? En waar willen jullie de pesticiden in oplossen?
Wat ook een idee is, is om een do it yourself kit te bestellen. Dit moet wel uit het buitenland komen, maar is niet heel duur. Ik zou dan wel even met je ouders of leraar overleggen en een van hen laten bestellen. Dit is natuurlijk wel een leuke manier van onderzoeken.Groetjes,
Tirsa