Verschil diesel en benzine
-
Hallo,
We gaan onderzoek doen naar diesel en benzine gebaseerd op de eigenschappen van deze stoffen.
We zouden graag tijdens de PWS-middag wat vragen stellen over het onderwerp en over de uit te voeren proefjes. Zelf hebben we ook proefjes bedacht die we graag uit zouden willen voeren. -
Beste Jelle,
Je bent welkom op de PWS middag, maar het is handig als we allebei goed voorbereid zijn. Je wil niet voor niets naar Delft komen.
Kun je me als eerst wat meer vertellen over je onderzoeksvragen van je PWS. Dan weet ik welke richting je op wil. Zou je daarnaast al de vragen die je voor me hebt hier kunnen stellen, want dan kan ik hier informatie voor opzoeken als ik iets nog niet weet. En als laatste vraag welke proefjes heb je nu bedacht?Zou je dit eerst kunnen beantwoorden voordat je naar de PWS middag komt. Zonder goede voorbereiding heb je er niet zoveel aan namelijk.
Groetjes,
Sanne -
Beste Jelle,
Dankjewel voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee. Graag zou ik je uitnodigen om morgen langs te komen op de PWS middag.
Groetjes,
Sanne -
We hebben een hoofdvraag die als volgt luid: Wat is het verschil tussen diesel en benzine gebaseerd op de verschillende eigenschappen en verschillende motoren.
De deelvragen luiden als volgt:
Wat zijn de eigenschappen van diesel?
Wat zijn de eigenschappen van benzine?
Wat zijn de verschillen tussen een diesel- en benzinemotor.Wij willen graag verschillende proefjes uitvoeren. We hebben zelf al wat simpelere proefjes bedacht zoals:
De dichtheid onderzoeken.
Het rendement van de verschillende brandstoffen onderzoeken.We zouden ook graag:
De vlampunten onderzoeken.
De zelfontbrandingstemperatuur onderzoeken.
Het octaangetal onderzoeken.
Het cetaangetal onderzoeken.
De soortelijke warmte onderzoeken.
De viscositeit onderzoeken.
(andere eigenschappen die van belang zijn onderzoeken)We hebben zelf al onderzoeken gedaan naar eigenschappen van de twee brandstoffen en naar de werking van de motoren. Nu willen we graag goede proeven bedenken om deze uit te voeren alleen lopen we hier op vast.
Groetjes,
Jelle