aardbevingsbestendige constructie testen
-
Hallo,
Lili en ik (lisa) hebben als onderwerp van ons profielwerkstuk Ontwerp een aardbevingsbestendige constructie. We zijn nu begonnen met ons litratuur deel van het werkstuk, maar zoals onze hoofdvraag zegt is het eigenlijk het idee om een ontwerp te maken en deze ook uit te testen. Zou het mogelijk zijn om dit misschien op de TU Delft te doen, ik begreep immers dat jullie een aardbevings simulatie plaat hebben. Wij zijn van plan om na de zomervakantie aan ons praktijkdeel van ons profielwerkstuk te beginnen, zouden we misschien dan een paar keer kunnen langskomen voor uitleg hoe, wat en welke matrialen en natuurlijk om ons model te testen (zou als het nodig is natuurlijk ook in een dag kunnen.
Groetjes,
Lili Mens en Lisa Keurentjes -
Ha Lili en Lisa,
Vanwege de vakantieperiode hebben jullie even op jullie antwoord moeten wachten, waarvoor mijn excuses. Mogelijk zijn jullie al langs geweest bij het Science Center om de vloer te bekijken. Zo niet, wanneer zijn jullie van plan te komen? Dan kan ik jullie namen doorgeven zodat jullie door kunnen lopen bij de receptie.
Vriendelijke groet,
Noor -
Hey,
wij willen graag 2 september langskomen als het mogelijk is.
groetjes.
Lilisa -
Hoi Lili en Lisa,
Hebben jullie al rondgekeken op het forum? Er zijn meerdere vragen over dit onderwerp gesteld. Als jullie deze posts (1, 2, 3) lezen, kunnen jullie de informatie zeer zeker toepassen op je eigen werk.
De aardbevingsvloer in het Science Center kan in principe elke dag gebruikt worden en staat open voor publiek. Misschien is het leuk eens een kijkje te nemen van tevoren, dan kunnen jullie beter inspelen op de uit te voeren proef. Er is materiaal om mee te bouwen (hout, staal, zandzakken) en de vloer beweegt.
Deze zomer wordt er onderzoek gedaan naar een verbeterde vloer waarop verfijndere test gedaan kunnen worden, of deze in september af is, kan ik helaas niet garanderen.
Wat willen jullie precies onderzoeken dames? En wat is jullie hoofdvraag? Dan kan ik beter helpen.
Groet,
Noor -
hey,
sorry voor de late reactie, maar onze hoofdvraag is gewoon: Ontwerp een aardbevingsbestendige constructie.
We hebben ondertussen vrij veel litratuur onderzoek gedaan en we willen na de zomervakantie dus een eigen model gaan proberen te maken en testen, maar voordat we daarmee willen beginnen zouden we eigenlijk gewoon graag langskomen om is te kijken hoe groo het daar is, hoe het werkt en wat voor spullen daar worden gebruikt (alsin hoe groot en op welke manier bewerkt enzo).
Groetjes,
Lili en Lisa -
Hallo Tim,
Zaterdag 19 september zou zeker kunnen. Houd rekening met grote weekenddrukte en het lab dat dan mogelijk vrij druk bezet kan zijn. Zou je mij in de week van 19 september nogmaals kunnen contacten? Nu is het aan de vroege kant om jouw komst door te geven.
Ik hoor graag van je of dat mogelijk is.
Vriendelijke Groet,
Noor -
He,
Ik hou mijn profielwerkstuk ook over het efficient bouwen van een aardbevingbestendig gebouw en wou hierbij dan ook vragen of ik ook eens een kijkje zou mogen nemen in de aardbevings ruimte. Zaterdag 19 september komt mij het beste uit. Ik hoop snel van je te horen.
Mvg Tim Huiberts
-
Ha,
2 september heb ik doorgegeven aan het Science Center. Houd rekening met drukte in de middag, dan zijn de scholen immers vrij en kan de drukte in het museum oplopen. Wanneer je je aanmeldt bij de balie, kun je als het goed is doorlopen naar de aardbevingsruimte.
Succes.
Grt. Noor
-
De 17e is ook goed hoor Tim! Grt. Noor