PWS Floatboard
-
Hoi,
Wij willen een floatboard gaan maken voor ons profielwerkstuk. Dat is een skateboard zonder wielen dat net als een puck op een airhockey zweeft. Het is de bedoeling dat dit floatboard ook mensen kan vervoeren.
Om dit te kunnen maken moeten we een airhockeytafel onderzoeken, maar hier is eigenlijk geen ruimte voor beschikbaar. Waarschijnlijk zullen we ook het oppervlak van de airhockeytafel moeten uitbreiden en de motor versterken om het real life model te kunnen maken.
Wij vragen ons af of we hiermee geholpen kunnen worden.
Vriendelijke groeten
Marissa van der Tol en Rob van Goeverden -
Hallo Marissa en Rob,
Ik begrijp dat jullie al behoorlijk wat berekeningen hebben gedaan en nu bezig zijn om ventilatoren aan te schaffen om lucht door de airhockey gaatjes te blazen? Is het dan nodig om alle soorten windgeneratoren en -turbines te onderzoeken? Ik zou voorstellen om te berekenen hoeveel vermogen je nodig hebt en dan even bij bo-rent of marktplaats o.i.d. te kijken.
Misschien is dit al wel goed genoeg of moet je er ook echt op gaan staan?
Dan zou je meer zoiets moeten hebben. Of moet het nog sterker zijn?
Groet, Hubert
-
Beste Marissa en Rob,
Goed te horen dat jullie zo ver op weg zijn. Wat betreft de windturbines, dat zal ik even aan mijn collega van Lucht en Ruimtevaart techniek vragen. En jullie tweede probleem; de sponsor, daar kunnen we jullie niet bij helpen, behalve dat ik jullie de tip kan geven gewoon heel veel bedrijven te benaderen met een mooi verhaal over jullie PWS. Als jullie verder geen vragen hebben over de theorie, dan zal ik jullie laten info over winturbines geven zodra ik contact heb gehad met mijn collega. Succes verder met jullie PWS!
Groeten Thijs
-
Hoi,
Inmiddels hebben we al een flinke voortgang geboekt, de berekeningen zijn gedaan, de airhockeytafel onderzocht en het ontwerp is bijna af, we moeten eigenlijk alleen nog bepalen welk materiaal we gaan gebruiken. Nu hebben we informatie nodig over windgeneratoren, van de kleine huisventilator tot de grote windturbine, en het eeuwige probleem voor innovatieve ideeën: geld. Dat laatste weten we misschien wel wat voor, hoewel een beetje hulp bij het zoeken naar goede sponsoren natuurlijk welkom zou zijn. Voor dat eerste wilde we jullie hulp vooral vragen. Dus als er informatie is dan horen wij graag meer.
Vriendelijke groeten, marissa van der tol en rob van goeverden
-
We hoeven alleen te onderzoeken welk van de mogelijkheden we nodig hebben, maar we moeten wel alle mogelijkheden aan kunnen geven op basis van de informatie in de theoretische bronnen van ons profielwerkstuk. Daarom vragen we om info over de verschillende soorten windgeneratoren en turbines. Zo kunnen we een volledig beeld geven van wat er allemaal te vinden is van de onderdelen die we gebruiken en waarom we juist voor de onderdelen gekozen hebben die we uiteindelijk gebruiken.
Groetjes Marissa en Rob