PWS Telepathische invloed kwantumdeeltjes (kwantumverstrengeling)
-
Beste TU Delft,
Wij doen ons profielwerkstuk over Kwantummechanica. Wij hebben allemaal deelonderwerpen, waaronder kwantumverstrengeling, waar ik iets over ga schrijven.
Ik heb laatst een artikel gelezen over het feit dat jullie hebben bewezen dat telepathische invloed tussen kwantumdeeltjes bestaat. Dit greep mijn interesse, natuurlijk.
Ik vroeg mij dus af of iemand wat vragen van mij over deze proef zou kunnen beantwoorden, zodat ik dat in mijn profielwerkstuk kan verwerken.
Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kunnen helpen!Met vriendelijk groet,
Vera Schroen -
Hi Vera,
Leuk dat je hierover gehoord hebt en dat je zo geïnteresseerd bent. Op dit moment ben ik toevallig aan het proberen om andere leerlingen in contact te brengen met een van de onderzoekers van het desbetreffende lab. Ik zou kunnen proberen om te kijken of jij hierbij kunt aansluiten. Het idee is dan dat jullie een half uurtje al je vragen kunnen stellen en een klein kijkje kunnen nemen in het lab.
Je zult echter moeten begrijpen dat jullie niet de enigen zijn die op dit moment vragen aan deze mensen willen stellen. Het wordt allemaal erg breed uitgemeten in de media en de onderzoekers willen ook genoeg tijd kunnen besteden aan hun onderzoek.Ik zal je op de hoogte houden van de vorderingen.
Kun jij mij intussen een wat duidelijker beeld geven van de vragen die jij zou willen stellen?
Groet,
Caspar Boers
-
Hallo Caspar,
Als dat interview zou lukken, zou dat fantastisch zijn! Natuurlijk snap ik dat iedereen het druk heeft, en daar heb ik begrip voor. Ik wacht af of het gaat lukken.
Ik zou graag de volgende vragen willen stellen:
Wat heeft u precies aangetoond?
Wat had u allemaal nodig om dit aan te tonen? (En waarom had u deze dingen nodig?)
Waarom krijgt dit zoveel aandacht? (Waarom is dit zo'n groot nieuws?)
Wat voor profijt heeft het voor ons en/of onze omgeving? (Als in, hoe zouden we het kunnen gebruiken?)
Is dit iets voor nu, of voor de toekomst? Als in, zullen we er nu veel profijt aan hebben, of later pas?Alvast enorm bedankt!
Vera
-
Hi,
Kunnen jullie 16 december om 14:00 uur op faculteit Technische Natuurwetenschappen (Lorentzweg 1, Delft)?
Ik hoop het, want ze heeft niet heel veel tijd. Verder graag z.s.m. een reactie, want zij zal de tijd moeten reserveren, dus dan kan ik het meteen vastzetten.Groet,
Caspar Boers
-
Hi Vera,
Bedankt voor het opsturen van de vragen. Inmiddels heb ik nog een herinneringsmaaltje gestuurd, want ik had nog geen reactie gehad op mijn verzoek.
Je hoort van mij!
Groet,
Caspar Boers
-
Hi Caspar,
Onze teamleider heeft geantwoord, en het is geregeld!
We zullen er zijn!Heel erg bedankt,
Vera
-
Hi Caspar,
Heel erg bedankt voor deze snelle reactie!
Ik ben op dit moment aan het kijken of iets geregeld kan worden.
Wij komen namelijk uit Limburg, dus moeten wij iets regelen met school zodat wij daar op tijd kunnen zijn.
Hier volgt zo snel mogelijk het antwoord op.Mocht dit niet lukken, is er misschien een andere mogelijkheid om in contact te komen?
Bijvoorbeeld via skype? Of gewoon via mail?Ik snap het natuurlijk als dat niet gaat, maar ik probeer alle mogelijkheden totdat ik antwoord krijg van de teamleider op school (wat tot maandag zou kunnen duren...)
Je hoort zo snel mogelijk van mij,
Groetjes,
Vera
-
Hi Caspar,
Even nog een vraagje,
Wanneer wij er woensdag zijn, bij moeten we ons dan melden?Groetjes,
Vera
-
Hi Vera,
Hoe was het interview en de rondleiding met Suzanne?
Groet,
Caspar Boers
-
Hi Vera,
Ik heb jullie zojuist gemaild.
Groet,
Caspar Boers