PWS Geluid
-
Geachte,
Wij zijn drie scholieren van Murmellius Gymsasium te Alkmaar en zijn
bezig met onze profielwerkstuk. Hierin onderzoeken wij vernieuwende toepassingen
van geluid in onze maatschappij. Er zijn drie onderdelen waar wij ons specifiek op richten:
De medische toepassing, waar bij wij vooral geïnteresseerd zijn in levitatie door geluid (en echografie).
Ordehandhaving, door middel van een apparaat, genaamd LRAD en het gebruik van bepaalde frequenties op oogballen, waardoor deze resoneren.
Tenslotte het opwekken van duurzame energie door middel van het piezo elektrisch effect.
Wij zouden graag deze dingen willen verwezenlijken, door middel van experimenten, en hopen dat jullie ons daarbij zouden kunnen assisteren.Met Vriendelijke Groet,
Clan, Ritchie en Earth
-
Ha Jongens,
Wat een ideeën allemaal! Klink hartstikke goed. Het zijn wel 'state of the art' technieken. Dus wat bedoelen jullie met verwezenlijken? Ik neem aan dat jullie niet alle drie de dingen zelf willen gaan bouwen? Dat lijkt me het doel van een PWS voorbij streven.
Ik ben zeker bereid jullie te helpen namens de TU Delft, maar ik zou wel graag iets meer van jullie horen over je plannen voordat ik kan toezeggen.Groet,
-
Ik kan jullie waarschijnlijk wel verder helpen, maar ik kan jullie niet bij het hele profielwerkstuk begeleiden zoals jullie zullen begrijpen. Het is belangrijk dat jullie duidelijk aangeven waar jullie vastlopen en waar jullie precies hulp bij nodig hebben.
-
Hallo Caspar,
Sorry voor de late reactie, maar we konden ons het wachtwoord niet
meer herinneren. Nou eigenlijk, zouden we graag een demo willen laten zien van
Sound Levitation
https://www.youtube.com/watch?v=Rz6UzqegA6Q
We hebben wat rondgeneusd op het internet en zijn ook verschillende mensen met kleinere installaties met een vergelijkbaar effect tegengekomen, waardoor wij het idee kregen dat dit mogelijk moest zijn. We snappen dat de theorie erachter ongeveer neerkomt op een "speaker" die een ultrasone trilling uitzendt, die weer weerkaatst wordt door een "reflector", die boven de speaker hangt. Nu weten jullie er natuurlijk meer van af, en dat is dan ook waarom we naar jullie toe zijn gekomen, in de hoop dat jullie ons met de uitvoering van dit experiment konden helpen.Met Vriendelijke Groet,
CSR