biefeld brown effect
-
Hallo wij zijn Dirk Italiaander & Twan huijbers.
Wij moeten een praktische opdracht op school doen en hierbij hebben wij als onderwerp gekozen het 'biefeld brown effect'.
Het leek ons een interessant onderwerp om te gaan onderzoeken, echter zitten wij nu met een probleem we hebben niet genoeg spanning om de proefen uit te voeren.We hadden van onze toa te horen gekregen dat jullie wellicht wel deze spanning op kunnen wekken.
Onze vraag was dus of we misschien onze proef bij jullie uit kunnen voeren, onder begeleiding natuurlijk.Met vriendelijke groet,
Dirk Italiaander & Twan huijbers.
-
Hey Dirk en Twan,
Interessant experiment hebben jullie uitgekozen. Wel een lastige en volgens mij kan het ook best gevaarlijk zijn! Als ik het me goed herinner gaat het om een apparaat dat voorwerpen laat balanceren tussen zwaartekracht en Elektrische kracht.
Het benodigde voltage heb ik nagezocht en in de meeste literatuur wordt een waarde van 200 kV genoemd. Dit is niet niks natuurlijk. Zelf durf ik niet met zekerheid te zeggen of we dit op faculteit Technische Natuurwetenschappen hebben en kunnen aanbieden voor deze doeleinden, dus heb ik het nagevraagd. Het wachten is nu op een antwoord. Ik verwacht het jullie binnen drie werkdagen te kunnen laten weten.
Jullie horen van mij!Caspar
-
Hey Dirk en Twan,
Ik ben de afgelopen weken bij veel onderzoekers op de TU langgewenst, maar ik kon niemand vinden die jullie hiermee kon helpen. Aangezien ik zelf ook niet over de vereiste materialen en kennis beschik om jullie verder te helpen, houdt het een beetje op vrees is! Helaas. Succes met jullie PWS
Groet,
Caspar