elektrische auto`s
-
Hallo iedereen,
Ik ben Fouad en zit op het Bonaventuracollege Burgravenlaan
(4vwo). Op school heb ik de opdracht gekregen onderzoek te doen naar een
natuur/wetenschappelijk ontwikkeling van de laatste paar jaren. Mijn
onderzoek gaat dan ook over auto's die op elektriciteit rijden. Zou ik
hier misschien wat meer informatie over kunnen krijgen?
Alvast bedankt.Fouad
-
Hey Fouad,
Mooi en actueel onderwerp heb je gekozen. Er is natuurlijk heel veel informatie te vinden over elektrische auto's, dus ik raad je aan om internet goed af te zoeken. Google is heel handig en gaf mij de volgende link met wat eenvoudige informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto. Dit kun je mooi als start gebruiken om meer informatie te vinden. Vergeet ook niet in het engels te zoeken, omdat dat vaak meer informatie oplevert. Als je meer informatie hebt gevonden en je hebt nog steeds vragen over bijvoorbeeld de theorie of techniek, dan help ik je graag weer verder. Succes met je onderzoek!
Groeten Thijs
-
Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn onderzoek, maar ik zou graag nog een paar dingen willen weten.
Ik ben wel erg benieuwd naar uw mening over elektrische auto's?
Vindt u dat de voordelen of juist de nadelen hoger wegen? en kunt u dit ook toelichten?
Alvast bedank.groeten fouad
-
Beste Foud,
Thijs is nog met vakantie. Zodra hij terug is zal hij jullie vragen beantwoorden.
met vriendelijke groet,
Joost -
Beste Fouad,
Goed te horen dat je klaar bent met je onderzoek! Ik moet eerlijk toegeven dat ik je vraag lastig te beantwoorden is. Aan de ene kant zijn er heel veel verschillende perspectieven vanuit je waar je een auto kunt beoordelen; belasting voor milieu tijdens gebruik, belasting voor milieu van productie, rijgedrag, onderhoud enzovoorts. Aan de andere kant hoor ik bijvoorbeeld over de belasting voor het milieu heel vaak verschillende verhalen omdat eigenlijk niemand nog zeker weet welk type auto nu beter voor het milieu is. Wat ik hoe dan ook wel kan stellen is dat electrische auto's een steeds grotere rol gaan spelen in de toekomst en dat er de komende jaren veel onderzoek naar verricht zal worden.
Wat denk jij nu je je onderzoek hebt afgerond?
Groeten Thijs