Quantum Dot Zonnecellen
-
Beste TU,
In de bijgevoegde bestanden hebben wij beschreven wat wij willen onderzoeken.
In het kort: we willen een doorsnee (single-juction) zonnecel/paneel vergelijken met een quantum dot zonnecel/paneel, zowel theoretisch als praktisch.Graag zouden we van jullie horen of het mogelijk is, en zo niet, wat er dan wel mogelijk is.
Alvast bedankt!
Nathanaël en Jeroen -
Beste Joost,
Bedankt voor je reactie! Terwijl we wachten zullen we andere instanties ook vragen naar de mogelijkheden mocht dit niet doorgaan.
Groetjes,
Nathanaël en Jeroen -
Beste Nathanaël en Jeroen,
Het ziet er naar uit alsof jullie al erg goed bezig zijn met jullie pws! Ik zal voor jullie navragen of het mogelijk is om op de TU Delft quantum dot zonnecellen te testen maar ik moet jullie waarschuwen dat ik denk dat het lastig gaat worden.
Misschien kunnen jullie kijken of jullie zelf op de een of andere manier aan zo'n paneel kunnen komen zodat jullie je proef bijvoorbeeld op school met behulp van lampen en meetinstrumenten kunnen uitvoeren?
Groetjes,
Joost -
Ik heb op het moment contact met een professor die jullie misschien wel kan helpen. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten!
Groetjes,
Joost -
Ik kreeg de volgende reactie van de professor:
We do not have qdot-based PV panel and I do not think they exist yet in standard sizes. If they have their own module to test, they are welcome to contact me.
Mochten jullie dus zelf aan een quantum dot paneel kunnen komen dan kunnen we kijken of we alsnog iets kunnen regelen maar wij hebben er geen voor jullie liggen.
Hoop dat jullie alsnog een manier vinden om jullie proef uit te voeren!
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Bedankt voor je reactie en de moeite en excuses voor onze late reactie.
Zou het misschien mogelijk zijn om een ander soort zonnecel/paneel te vergelijken ipv de quantum dot? Zoals een plastic zonnecel/paneel of een raam met luminescente zonne-concentratoren etc.
Groetjes,
Nathanaël en Jeroen -
Beste @NathanaelEnJeroen ,
Zoals jullie misschien hebben gemerkt zijn wij de afgelopen dagen over gegaan op een nieuwe website waardoor ik wat drukker was met andere zaken. Hierdoor ben ik jullie vraag een beetje uit het oog verloren, sorry hiervoor!
Ik hoor graag van jullie of jullie nog steeds op zoek zijn naar een plek op jullie zonnecellen te testen. Mochten jullie onze zonnecellen willen testen (1 soort) dan kunnen jullie altijd naar de workshop zonnecellen komen op 14, 21 en 22 november 2016! Jullie kunnen je hier nog voor aanmelden via de website!
Groetjes,
Joost -
Beste @JoostRothweiler,
Geeft niks, kan gebeuren, helaas omdat er opnieuw ingelogd moest worden met een nieuw wachtwoord, heb ik geen mail gekregen van je reactie, hierdoor heb ik eigenlijk gemist dat er op die dagen zo'n workshop is. Die workshop zit nu dus ook vol. Is er misschien dan een andere mogelijkheid? Dat we toch nog mee kunnen doen met de workshop? Of dat we zelf iets op een andere dag mogen doen? Wat we dan willen doen blijft hetzelfde, maar dan min het quantum dot zonnecellen gedeelte.
En, we zijn hoe dan ook al dankbaar dat je ons überhaupt helpt!
Groetjes,
Nathanaël en Jeroen -
Beste @NathanaelEnJeroen,
Er is nog één plek vrij gekomen! Ik heb je een berichtje gestuurd over de datum.
Groetjes,
Joost