zonnecel bouwen
-
Hoi Sebastiaan,
Heb je al wat onderzoek gedaan naar de DSC solarcell? Het practicum waar Martijn aan mee mag doen is een normaal studentenpracticum. Ik heb de begeleider gesproken en misschien dat er voor jullie ook een plekje kan zijn. Maar daarvoor wil ik wel graag weten hoe ver jullie al zijn. Het practicum duurt overigens 2 dagen, je moet hier dus ook wel de tijd voor hebben.
Ik hoor graag van jullie!
-
hallo margje,
wij zijn twee jongens uit 6 vwo en houden ons profielwerkstuk over zonne-energie en net als martijn zouden wij graag een zonnecel willen maken als ondersteuning voor ons werkstuk. Zouden wij dit kunnen doen op TU delft?
groetjes,
sebastiaan
-
Hoi Wouter,
Het practicum is helaas afgelopen voor dit jaar. Boven in dit topic heb ik wel de handleiding geplaatst. Misschien kunnen jullie het op school doen, in principe is het niet heel ingewikkeld!
Als ik jullie verder kan helpen hoor ik het graag!
-
Hoi,
wij zijn 2 leerlingen van 6 vwo en wij doen ons profielwerkstuk over zonnepanelen. Als praktisch gedeelte zouden wij ook graag een zonnepaneel willen bouwen. Is er nog een plekje vrij bij het practicum op de TU? Het zou een hele mooie aanvulling zijn voor ons werkstuk
Groetjes,
Wouter
-
Hoi Martijn,
Graag gedaan, leuk om te horen dat je een leuke dag hebt gehad! Ik denk dat je nu een mooi praktisch gedeelte hebt voor je pws. Als je nog meer vragen hebt help ik je graag verder.
-
Hoi Margje,
Ik ben vandaag en gisteren naar het practicum over zonnecellen geweest, het was erg interessant en ik heb er veel aan gehad, ook een hele leuke ervaring hoe het allemaal een beetje gaat op een universiteit.
Hartstikke bedankt nog!Groetjes Martijn
-
Hoi Margje,
Ik had het pdf bestand gedownload. En daar zag ik 2,4-pentaandion (μl) 175 Triton X oplossing (μl) 300 ik vroeg me af wat de molariteit van de oplossingen is.
Groetjes Bas
-
Hoi Wouter,
Het practicum wordt alleen in de periode november-december gegeven, helaas gaat een practicum dus echt niet lukken. Ik zal voor jullie navragen waar dit soort spullen worden gekocht, dit kan even duren vanwege de kerstvakantie. Maar ik laat het jullie weten.
-
Hoi Margje,
Als het ook niet mogelijk om is begin volgend jaar het practicum te doen, willen wij het zelf op school gaan uitvoeren. Maar we hebben geen idee waar we de materialen vandaan moeten halen. Is daar een winkel of site voor?
Groetjes,
Wouter
-
Hoi Bas,
Het 2,4-pentaandion is de pure stof, over de Triton X oplossing zal ik navragen wat er precies inzit.