Zelf zonnecellen maken icm een hovercraft.
-
Hallo,
Wij willen voor ons profielwerkstuk zelf een mini-hovercraft gaan bouwen.
Als energiebron willen wij de zon daarvoor gebruiken. We willen dus zelf ook zonnecellen maken en die vervolgens op de zelfgemaakte mini-hovercraft monteren. We weten wel ongeveer hoe jezelf zonnecellen moet maken, dat hebben we gevonden op internet, maar bij die methode had je een zoutoplossing nodig. Het lijkt ons niet heel handig om zo'n zoutoplossing op een bewegend voertuig te zetten. Is hier een betere oplossing voor?Onze vraag was ook, of het wel haalbaar is. Of moeten we het kleiner houden door bijvoorbeeld een autootje te maken ipv. een hovercraft.
Groetjes,
Nick, Sven & Daan
-
Beste Nick, Sven en Daan,
Ambitieus project! De zoutoplossing zie ik niet per se als een probleem, maar ik denk dat de zelfgemaakte zonnecel niet genoeg vermogen zal leveren om een auto of (al helemaal niet ) een hovercraft aan te drijven. Of hebben jullie documenten waaruit anders blijkt? Bovendien heb je een redelijk oppervlakte nodig, ik weet niet hoe groot je hovercraft is?
Er liggen twee alternatieven voor de hand:
-
Als jullie PWS met name gaat over het bouwen van de hovercraft kan je bestaande zonnencellen kopen. Kijk hier maar eens: [url]http://www.conrad.nl/ce/nl/FastSearch.html?search=zonnecellen&initial=true[/url]
-
Je bouwt een batterij in je apparaatje en gebruikt de (zelfgemaakte) zonnencellen om 'm op te laden. Dat duurt dan waarschijnlijk lang, maar rijdt/hovert je voertuig wel constant en stabiel.
Schroom niet vragen te stellen als je ze nog tegenkomt!
Succes!
-
-
Hoi Berend,
Bedankt voor je reactie, het lijkt ons het beste om optie twee te gaan gebruiken dus we gaan een batterij gebruiken om onze hovercraft te laten rijden.
Groetjes,
Nick
-
Goed plan! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Succes!