Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Zonnecel maken

Energie opwekking & zonnecellen
    1
    2
    3134
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • J
      Jan
      voor het laatst aangepast door

Hoi,

ik wil graag voor mijn pws een eigen zonnepaneel maken en deze aansluiten op een bestuurbaar speelgoed autootje (9V), zodat deze op zonne-energie kan rijden. op het internet heb ik al gevonden hoe je een zonnecel maakt, namelijk een optie is door TiO2 aan te brengen op een glasplaatje die bedekt is met SnO2 en een poreuze TiO2 film. ik vroeg me af of het maken van een zonnecel ook anders kan, en zo ja hoe?

mijn tweede vraag is dan ook hoe je deze zonnecellen het beste aan elkaar kan koppelen om er een paneeltje van te maken.
      alvast bedankt,

duco

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • B
        Berend
        voor het laatst aangepast door

Hoi Duco,

Het is niet echt een goed geschreven website, maar mij lijkt dit de makkelijkste manier:
        www.linux-host.org/energie/asolcell.html

Omdat je meer spanning uit het geheel wil krijgen dan één enkele cel, zal je de cellen in serie moeten zetten. Dan mag je de spanningen bij elkaar optellen.

Mocht je tegen problemen aanlopen kan je altijd over bepaalde stappen vragen stellen op dit forum!

Groeten,
        Berend

Student Electrical Engineering

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors