PWS elektriciteitstransport
-
Beste studenten van het scholierenlab,
Mijn profielwerkstuk gaat over (het optimaliseren van) elektriciteitstransport. Ik zou hiervoor graag een interview willen doen met een hoogleraar of student, die mij meer kan vertellen over de innovaties op het gebied van elektriciteitstransport (draadloos transport, supergeleiding enz). Zouden jullie iemand aan kunnen raden met wie ik contact kan leggen?
Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groet,
Sander Kassels -
Beste Sander,
Ik kijk graag voor je wie je eventueel zou kunnen interviewen!Zou jij mij iets meer kunnen vertellen over de hoofd en deelvragen van je profielwerkstuk? En heb je al een paar vragen voor het interview bedacht? Op deze manier is het een stuk makkelijker voor mij om een geschikt persoon voor je te vinden.
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Fijn dat je mij wilt helpen met het zoeken naar de juiste persoon.Mijn hoofdvraag luidt:
"Bij welke manier van elektriciteitstransport is er het minste energieverlies?"Deze vragen ben ik van plan te stellen:
-
Wordt er momenteel al gebruik gemaakt van een andere vorm van elektriciteitstransport dan het hoogspanningsnet?
-
Is het mogelijk om doormiddel van een elektromagnetische golf elders energie op te wekken? (door de resonantie in de antenne)
-
Zijn er naast supergeleiding nog andere innovaties op het gebied van elektriciteitstransport?
-
Is opslag van energie zonder al te grote verliezen mogelijk, bijvoorbeeld in de vorm van chemische verbindingen?
-
Weet u een proef die ik kan uitvoeren die met dit onderwerp te maken heeft? Ik had zelf iets met verliezen in transformatoren in gedachten, maar misschien heeft u nog andere suggesties?
Ik hoop dat deze informatie genoeg is om een geschikt persoon voor mij te kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
Sander -
-
Beste Joost,
Ik heb inmiddels mijn deelvragen over de huidige manier van elektriciteitstransport en de verliezen die optreden af, en ik had zo in gedachten dat ik met de informatie verkregen uit het interview verder kon werken aan het deel over elektriciteitstransport in de toekomst. Ik moet mijn het werk 30 januari inleveren, dus er is nog wel tijd, maar ik heb natuurlijk ook nog wel tijd nodig om het te verwerken in het verslag. Voorlopig lijkt het mij dus handig om deze vragen beantwoord te hebben voordat ik verder kan werken. Ik zal zoeken naar iemand die geschikter is voor dit interview dan een expert, bijvoorbeeld een werknemer bij een elektriciteitscentrale. In ieder geval bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Sander -
Beste Sander,
De vragen die je zou willen stellen lijken vragen te zijn waar je in de beginfase van jouw profielwerkstuk al tegenaan zou lopen. Hoe ver ben je al met je profielwerkstuk? En wanneer moet je het inleveren?Ik denk dat je meer uit een interview met een expert kan halen wanneer je specifiekere vragen kan stellen. Bovendien wordt het voor mij lastig om iemand te vinden die deze vragen allemaal voor je kan beantwoorden.
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Joost -
Beste Sander,
Ik hoop dat je iemand vindt! Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.Groetjes,
Joost